ב.מ.וו i8באולם הענק של ב.מ.וו היו לא מעט כוכבות, אבל נראה שאת עיקר תשומת הלב תפסה החטיבה הסביבתית החדשה, שמכונה i. חטיבה זו הציגה שתי מכוניות מאוד מיוחדות למראה (אבל צריך לזכור שהן עדיין בשלב תצוגה), שאמורות לעלות לכביש תוך שנתיים.

"מה שמייחד את חטיבת i", מסביר קרסטן ברטפילד, האחראי על פרויקט ה-i8, "זו הגישה הכוללת וההיקפית לרכב חשמלי. זה אומר בנייה באופן ייחודי של המכונית, עם התחשבות בצרכים החשמליים. למשל שכאן אין מנוע גדול מלפנים ומיכל דלק קטן מאחור, אלא להפך. זה אומר גם מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל שווה, חומרים ותכנון קלים. הטכנולוגיה הזו מייצרת לנו כלים לבניית הרבה דגמים. האתגר הגדול כרגע הוא לסיים את הפיתוח בזמן, שכן ה-i3 תופיע ב-2013 וה-i8 ב-2014. אבל המכוניות הסדרתיות יהיו מאוד דומות למכונית התצוגה שאתה רואה כאן".

האם החומרים המרוכבים שלכם לא יקרים מדי?
"להיפך. סיבי פחם הם חובה כדי להוריד במשקל וזה יהפוך נחוץ בעתיד למכוניות חשמליות. במכוניות ספורט שבנויות כך זה מאוד מייקר, אבל פיתחנו תהליך שמתאים לכמויות גדולות יותר ולכן הוא מוזיל בהרבה את העלויות. ברור שזה חומר יותר יקר ממתכת, אבל הוא מסייע לנו לחסוך במשקל, ולכן להוריד את כמות המצברים שמייקרים את המכונית בצורה גדולה יותר".

עד כמה דומה ה-i8 לאפשינט-דינמיק שהצגתם בפרנקפורט 2009?
"הן דומות מאוד. העיצוב השתנה מעט, והמנוע הוא כעת בנזין ולא דיזל. בכל מקרה, היא תהיה מכונית ספורט אמיתית עם האצה של 4.7 שניות למאה".
צילום: מנהל
ב.מ.וו i8 (מימין) ו-i3
האם מערכת הנהיגה העצמית חוקית באירופה?
"המערכת הזו מוצעת רק ב-i3 ופועלת עד מהירות של 40 קמ"ש. אבל כדי שהמכונית אכן תיסע לבד בפקקים ותפעיל גם את ההיגוי, הנהג חייב להניח ידיו על ההגה ולכן היא חוקית. יש לנו ניסיון רב עם מערכות סיוע לנהיגה".

מה היא אמת המידה בפיתוח ה-i8 והאם היא באמת תהיה ספורטיבית?
אין לנו מתחרה דומה, אבל המכונית הזו צריכה לנסוע ולהרגיש כמו ב.מ.וו. ברור שלא תהיה אחיזה כה גדולה בגלל הצמיגים הצרים. אבל השאלה אינה זמן ההקפה שלנו במסלול הנורבורגרינג אלא התחושה המהנה. וכיוון שיש לנו מנוע חזק ומרכז כובד נמוך זו תהיה מכונית מאוד מהנה לנהיגה. היא גם תהיה מהירה ותוגבל ל-250 קמ"ש כמו כל ב.מ.וו. ה-i3 תוגבל ל-160".

שתי המכוניות מאוד שונות, ובכל זאת חולקות מרכיבים רבים משותפים. הכיצד?
"זה היתרון שמתחילים תכנון מדף חדש. חשבנו איך סט טכנולוגי יכול להתאים למגוון מכוניות והוא יכול. זה נותן לך מכלולים בשלים יותר ומוריד עלויות, והמטרה שלנו היא להרוויח כבר מהדור הראשון".