פיג'ו HX1 קונספטפיג'ו מפריחים בלון ניסוי באמצעות מכונית התצוגה HX1 ובוחנים כניסה לנישה חדשה: וואן ספורטיבי. לא שממש קשה למצוא נישות או רעיונות דומים שכבר פועלים (רוב הקרוסאוברים הגדולים למיניהם), אבל האם כך תראה מחליפת ה-607? האם פיג'ו זונחת את תחום הסאלון ומבקשת להיכנס לנישה שונה?

למרות שהפרופורציות לא ממש מזכירות וואן מצוי, הממדים הנדיבים (495 ס"מ אורך, כ-200 ס"מ רוחב ו-137 ס"מ גובה) והמקום לשישה מספיקים עבור פיג'ו להגדירה כמובילת נוסעים. ששת המושבים הנפרדים מסודרים בשלוש שורות כאשר האמצעיים ניתנים לקיפול אל תוך מסעד המושבים הקדמיים ובכך מאפשרים לשניים שמאחור מרחב עצום שלא יבייש לימוזינה. ליושבים מאחור מוצעת מכונת קפה אינטגראלית ודיפוני שיש, להרגשה כמו בבית. האבזור המפואר לא נגמר כאן, כמובן, וסריקת פנים הקונספט יגלה גם עץ משובח, עור, אלומיניום מוברש ותאורת LED. לנהג ולנוסע שלצידו מוצעים מסך מגע גדול, תצוגת חלון ומראה עתידני לעילא.

בפיג'ו הושם דגש רב על יכולת צליחת הרוח של ה-HX1 לטובת נסיעה שקטה, מהירות וצריכת דלק מינימאלית. מעבר לעיצוב הכללי תוכלו למצוא פתחי כניסת האוויר הנפתחים לפי הצורך ובהתאם למהירות הנסיעה, חישוקים המסיתים את האוויר כאילו היו חלקים ועשויים דיסקה אחת במהירות של 100 קמ"ש ויותר ומאחור – על הגג ומשני הצדדים – ספויילרים העולים ויורדים בהתאם למהירות הנסיעה.

כפי שדיווחנו לכם בעבר, במכונית התצוגה נמצא מנוע כלאיים. מלפנים מנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרים בנפח 2.2 ליטר שיחד עם תיבה אוטומטית בעלת 6 מהירויות יושב על הסרן הקדמי; ואילו מאחור מותקן מנוע חשמלי כשיחד עם מנוע הדיזל מספקים כמעט 300 כ"ס – 204 מהטורבו-דיזל ועוד 70 קילו-ואט מהמנוע החשמלי. תצורה זו, מיותר לציין, הופכת את ה-HX1 לכפולת הנעה. מבלי להיכנס ליותר מדי פרטים מבטיחים בפיג'ו יכולות דינאמיות ראויות. צבר סוללות הליתיום-אייון מאפשר נסיעה על טהרת החשמל בלבד של עד 30 ק"מ וניתן להטעינם באמצעות שקע החשמל הביתי. צריכת הדלק המשולבת הממוצעת עומדת כאן על למעלה מ-31 ק"מ לליטר ונתון פליטת ה-CO2 הוא 83 גרם לק"מ נסיעה.
פיג'ו HX1 – וואן ספורטיבי? (וידאו)
צילום: מנהל
למרות שתצורה זו לא ממש תופסת, לבטח שלא במכוניות רציונאליות ושימושיות, גם כאן משתמשים אנשי פיג'ו בגימיק של דלתות צד הנפתחות כלפי מעלה ולפנים/לאחור, סטייל למבורגיני, שעת תיפתחנה הן חושפות את ה"אין קורה אמצעית". ייצור? לא בתכנון, אך ניתן לזהות קווי עיצוב עתידיים של פיג'ו ועצם הרעיון הוא מעניין.