לוטוס פועלות במרץ על רכב חשמלי עירוני. פרטים רבים עדיין אין אך בעיתונות הרכב באירופה צצים עוד ועוד דיווחים ממקורות בתוך החברה על השקה קרובה של מכונית כלאיים עירונית חדשה, עם מערכת חשמלית הניתנת לטעינה באמצעות שקע ביתי. מידע זה מצטרף להודעה שהוציא לפני מספר חודשים יו"ר לוטוס, דני בכר, אודות הכוונה "להציע חשמלית עירונית לכל המאוחר בתחילת 2014".

המכונית תיוצר ברובה במלזיה על-ידי פרוטון המקומית שהיא לא במקרה בעלת הבית של לוטוס. המכונית תשווק באסיה תחת המותג פרוטון ובאנגליה ואירופה תחת המותג לוטוס. ההרכבה והעיצוב הסופיים לגרסה האירופאית יבוצעו על-ידי לוטוס בבנורפולק, אנגליה. מזו האחרונה מתוכנן ייצור של לא יותר מ-1,500-1,80 מכוניות בשנה, כאשר הכמויות הגדולות תשווקנה תחת המותג פרוטון.

המכונית תיקרא כנראה אתוס (Ethos) ותשלב בין מנוע חשמלי בעל הספק לא ידוע כרגע אך שיספיק לטווח נסיעה של 60 ק"מ בין טעינות, לבין מנוע בנזין תלת-צילינדרי בנפח 1.2 ליטר שיאפשר נסיעה למרחק של עוד 440 ק"מ. תג המחיר עבור הלוטוס החשמלית עומד כרגע על כ-30,000 ליש"ט לא ממש זולים אך בתמורה מבטיחים בלוטוס "טיפול במרכב ובמתלים לפי מיטב מסורת לוטוס" שיעניקו לחשמלית הקטנה יכולות דינאמיות מרשימות.

אגב, במקביל הודיעו בלוטוס על הקפאת תוכניות פיתוח וייצור ה'אלן' בשל המשאבים החדשים הנדרשים לטובת פרויקט האתוס. שאר התוכניות להשקת ליין מרשים של מכונות חדשות לא נפגע, לעת עתה.