פיאט פנדה החדשה
פיאט פרסמה היום (ג') תמונות רשמיות ראשונות של הפנדה. הדור השלישי למכונית המיני הנמכרת ביותר באירופה, יציע עיצוב עגלגל יותר, מנועים חדשים וממדים חיצוניים גדולים מבעבר. פיאט פנדה הנוכחית היא מכונית המיני הוותיקה ביותר שמשווקת בישראל (הוצגה ב-2003), ותג מחיר גבוה מנע ממנה מלהשתתף בחגיגה המרשימה בפלח המיני אצלנו. בשלב זה עדיין לא ברור אם גם לפנדה החדשה יהיה תג מחיר גבוה כמו קודמתה.
 
הפנדה החדשה מציגה מידות חיצוניות גדולות משמעותית מבעבר, עם אורך של 365 ס"מ, 11 יותר מבדור השני, רוחב של 164 ס"מ (חמישה יותר) וגובה של 155 ס"מ (אחד יותר). פיאט לא מפרסמת נתון בסיס גלגלים, אך הוא צפוי להיות גדול מזה של הפנדה הנוכחית (230 ס"מ), וקרוב לזה של לנצ'יה אפסילון החדשה (239 ס"מ). השתיים חולקות פלטפורמה ומכלולים רבים. לממדים הגדולים יותר משמעות לא רק מבחינת מרווח לנוסעים ולמטען, כך לפי פיאט, אלא גם בתחום הבטיחות שם הדור הנוכחי של הפנדה היה רחוק מאוד מלהצטיין.
 
הפנדה החדשה תשווק בתחילה עם מבחר של ארבעה מנועים ועם הנעה קדמית, אך בהמשך צפויות גרסאות נוספות, כולל גם גרסת הנעה כפולה. המנועים יכללו יחידות ארבעה צילינדרים (1.2 ליטר, 69 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית כמו בפנדה הנוכחית או 1.3 ליטר טורבו-דיזל עם 75 כ"ס), ויחידות שני צילינדרים מסדרת הטווין-אייר (TwinAir) החדשה. אלו האחרונים יציעו 65 כ"ס או 85 בסיוע מגדש טורבו, ויוצעו עם תיבה ידנית או רובוטית. בכך תחזור התיבה בעלת האפשרות להעברת הילוכים אוטומטית למבחר דגמי הפנדה, לאחר שנעלמה השנה מההיצע בפנדה הישנה. פיאט גם תציע מערכת עצור-סע תקנית בכל המנועים מלבד ה-1.2).
 
פיאט פנדה החדשה נחשפה בתמונות רשמיות
צילום: מנהל 
 
עוד נמסר כי בדומה לעבר, הפנדה תוצע בגרסאות ארבעה וחמישה מושבים, ויהיו לה כמובן חמש דלתות. חידוש חשוב בתחום הבטיחות יהיה בדמות מערכת המזהה סכנה בנסיעה עירונית, ומסוגלת לבלום ממהירות של 30 קמ"ש ומטה כך שהתאונה תימנע או שתוצאותיה יהיו פחות חמורות. הפנדה תהפוך בכך לאחת המכוניות העממיות הראשונות שמציעות מערכת מסוג זה. מנגד, ולמרבה הצער, בפיאט יציעו את הפנדה החדשה עם ארבע כריות אוויר בלבד (קדמיות וצמד מסוג וילון להגנה על הראש בתאונת צד), זאת בשעה שלחלק מהמתחרות בקטגוריה יש כבר שש או שבע כריות אוויר (קיה פיקנטו למשל, ואפילו אחיותיה של הפנדה, האפסילון ופיאט 500).