מאזדה RX-8
קורבן נוסף של החסכון בדלק ותקני זיהום האוויר. מנוע הוואנקל (רוטורי) של מאזדה, ששימש את ה-RX-8 הספורטיבית, הלך בחודש שעבר לעולמו כך על-פי דיווח של ה"אוטומוטיב ניוז". זה קרה בעקבות ירידה במכירות ה-RX-8, האחרונה להשתמש במנוע הרוטורי, ולאחר ששיווקה נאסר באירופה בגלל שלא התאימה לתקני הזיהום המחמירים.
הפסקת ייצור ה-RX-8 מציבה בסימן שאלה את עתידו של מנוע הוואנקל הייחודי, שהציע במכונית הספורט הספק של 232 כ"ס מנפח צנום של 1.3 ליטר. אלא שלמנוע, שעבר שלל שיפורים בעשרות השנים האחרונות, תצרוכת דלק ורמת זיהום גבוהות בהרבה מהרצוי.
במאזדה טוענים כי פיתוח מחליף למנוע הייחודי נמצא עדיין בתכנון, אך בשלב זה לא ברור האם זה אכן יקרה ואם כן, מתי. מאזדה היא יצרנית הרכב האחרונה שעושה שימוש בטכנולוגיית המנועים הזו, לאחר שיצרניות אחרות שעשו שימוש במנועים רוטוריים פשטו רגל או פשוט הרימו ידיים, ואם היפנים לא ימשיכו את פיתוחו, נראה כי הוא ייעלם סופית מעולם הרכב.