ביום שלפני תחילת ראלי גרמניה כססו בקבוצת פורד ציפורניים והתפללו לכבישים יבשים. 20% סיכוי לגשם, אמרו התחזיות, ובפורד ידעו שעל אספלט לח או רטוב סבסטיאן לואב הוא פשוט בלתי מנוצח. רק עם אחיזה מקסימלית יש לפיאסטות סיכוי מול ה-DS3 של סיטרואן, ורק כך אולי יצליחו מיקו הירבונן ויארי-מאטי לאטוולה למנוע מלואב לזכות בפעם התשיעית ברציפות בראלי הגרמני.
אבל אל הגשם לא שמע לתחינותיהם, ועל אף שלאטוולה זכה בסטייג' הראשון (והיבש) של הראלי, הסטייג' השני כבר היה בגדר אסון עבור שני נהגי הקבוצה. הגשם ירד לאורך מספר דקות והאספלט התייבש במהרה, אבל אלו היו הדקות הקריטיות – זמני ההזנקה של מובילי הטבלה. הצמיגים הקשים של נהגי פורד התקשו למצוא אחיזה, והתוצאה היא יותר מחצי דקה שאבדה ללואב ואוגייר על צמיגיהם הרכים.
אוגייר - שובר את הרצף של לואב ומנצח בגרמניה

הבעיות המשיכו לצוץ בסטייג'ים הבאים: לאטוולה סבל מבעיית מנוע ונפל כ-6 דקות מאחור עד לסיום היום הראשון, והירבונן ליטף קיר ופגע לעצמו במתלה, מה שהוריד אותו מתחת לדני סורדו מקבוצת מיני, שתפס את המקום השלישי. בינתיים הפרידו שניות ספורות בין לואב ואוגייר, עד שהגיע סטייג' 14 וטרף את הקלפים מחדש – לואב חטף תקר בצמיג ונפל דקה מאחור, משאיר את עמדת ההובלה לאוגייר, כשעוד סטייג'ים בודדים נותרים עד לסיום הראלי.
הסיום כבר היה ברור: אוגייר מנצח וקוטע את הרצף חסר התקדים של לואב בגרמניה – ניצחון בכל המירוצים מעת הצטרפות הראלי לסבב העולמי. לואב מסיים שני ודווקא סורדו מפתיע וזוכה עם המיני קאנטרימן במקום השלישי – בפודיום הראשון עבור המכונית החדשה. הירבונן נותר רביעי ונופל בדירוג הכללי מתחת לאוגייר, בעוד פטר סולברג מסיים חמישי ומתקרב כדי שתי נקודות מלאטוולה בטבלת האליפות.
וכעת לחדשות שפתחנו איתן: לואב הודיע עוד לפני הראלי על חתימת חוזה לשנתיים נוספות בסיטרואן, וזאת על אף שקיבל הצעה גם מפולקסווגן, אשר נכנסת ל-WRC בשנה הבאה. מהלך זה יאפשר לו לזכות ב-10 אליפויות רצופות, אם ימשיך לשמור על אותה רמה של תחרותיות. אלה מכם אשר פולטים כעת אנחת אכזבה, ישמחו בוודאי לשמוע שהוא לא מתכנן להמשיך להתחרות בראלי ב-2014. זה לא שישאר לו עוד הישג לכבוש...


דירוג ראלי גרמניה:
1. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 3:32:15.9 (27 נק')
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – +39.8 (21 נק')
3. דני סורדו (מיני) – 1:55.6+ (15 נק')
4. מיקו הירבונן (פורד) –2:43.7+ (12 נק')
5. פטר סולברג (קבוצת פטר סולברג) – +3:48.0 (11 נק')
6. קימי רייקונן (אייס 1) – 7:24.6+ (8 נק')
7. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 7:45.9+ (6 נק')
8. ארמינדו אראוג'ו (מיני פרטית) – 9:29.8+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 9 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 192 נק'
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 167 נק'
3. מיקו הירבונן (פורד)– 156 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 96 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 94 נק'
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד)– 56 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 40 נק'
8. קימי רייקונן (אייס 1) – 34 נק'

דירוג קבוצות אחרי 9 מרוצים:
1. סיטרואן – 333 נק'
2. פורד – 242 נק'
3. סטובארט-פורד – 105 נק'
4. פטר סולברג – 83 נק'
5. אייס 1 – 48 נק'
6. מונצ'י-פורד – 32 נק'