ה-B קלאס (במרכז) בין ה-E קלאס קופה (למטה) ומכונית התצוגה "ביוניק" משנת 2005
מרצדס מפרסמת פרטים טכניים ראשונים על ה-B קלאס, הדור השני לגרסה המוגדלת במשפחת המשפחתיות הקומפקטיות של היצרנית. ה-B קלאס המבוססת על מרצדס A קלאס דור שני, היא היחידה שמשווקת מהצמד כיום בישראל, לאחר שבתחילה שווקה כאן דווקא ה-A קלאס הקטנה יותר (בדור הראשון). הדור השני של ה-B קלאס יוצג רשמית בתערוכת פרנקפורט בספטמבר, ויגיע לאולמות התצוגה באירופה בנובמבר. בשלב זה אין תמונות מלאות של המכונית, מלבד התמונות המוחשכות המצורפות.
מרצדס B קלאס החדשה תהיה ארוכה ורחבה מקודמתה, עם אורך של 436 ס"מ (9+) ורוחב של 179 ס"מ (1.5+). היא נמוכה מבעבר, עם גובה של 156 ס"מ, 4.5 פחות מבדור הראשון. מרצדס לא מפרסמת נתון בסיס גלגלים (278 ס"מ בעבר).
הדור החדש יהיה אווירודינמי יותר מקודמו, עם נתון מקדם גרר נמוך של 0.26Cd (או 0.24Cd בגרסה חסכונית שתשווק בעתיד). נתונים אלה צפויים לשפר באופן משמעותי את תצרוכת הדלק, כשלכך יתרמו גם יחידות כוח חדשות בעלות נפח קטן מבעבר: היצע הבנזין יכלול בתחילה מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם 122 כ"ס ו-20.4 קג"מ כבר ב-1,250 סל"ד (B 180), או גרסת 1.6 עם 156 כ"ס ו-25.4 קג"מ (אף הם ב-1,250 סל"ד) בדגם ה-B 200. מנועים אלו מחליפים את יחידות ה-1.7 ליטר (115 כ"ס, 15.8 קג"מ) ו-2.0 ליטר (136 כ"ס, 18.8 קג"מ) שהוצעו בעבר.
מנועי הדיזל, שאף הם מוגדשים כמובן, יכללו צמד יחידת 1.8 ליטר עם הספק של 109 כ"ס ומומנט של 25.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד (B 180 CDI) או 136 כ"ס ו-30.6 קג"מ ב-1,600 סל"ד (B 200 CDI). מנועים אלה מחליפים צמד מנועי 2.0 ליטר בעלי נתונים דומים.
מרצדס תציע תיבת שישה הילוכים ידנית, או לראשונה ב-B קלאס תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, המחליפה את התיבה הרציפה המוצעת כיום. תיבה זו תציע שלושה מצבי נהיגה: חסכון, ספורט או ידני (עם תפעול מההגה), ותשודך גם למערכת עצור-סע לחסכון בדלק בתנועה צפופה ורמזורים. כל גרסאות ה-B קלאס יוצעו עם הנעה קדמית, לפחות בתחילה, ובעתיד עשויה להצטרף גרסת הנעה כפולה וכמובן גם מנועים נוספים.
ה-B קלאס החדשה תציע גם שלל מערכות בטיחות מהארסנל המרשים של מרצדס, עם מערכת לאזהרה מסטייה מנתיב, מערכת המזהה שילוט ומציגה אותו בלוח המחוונים, תאורה אדפטיבית ומערכת למניעת פגיעה ברכב הנוסע מלפנים בסיוע רדאר, שתפעל החל ממהירות של 30 קמ"ש. גם מערכת ה-Pre-SAFE של מרצדס, שמכינה את הנהג לתאונה בלתי-נמנעת על-ידי הזזת המושב למיקומו הבטוח ביותר בתוך חלקיקי שניה, תוצע ב-B קלאס.