אופל. השמועות מסרבות לגווע, ו-GM לא עוזרת לכך
יו"ר אופל, ניק ריילי, שוחח עם מועצת המנהלים המפקחת של היצרנית על התקדמות תוכנית ההתייעלות שהיא מבצעת, במטרה לעבור מהפסד לרווח. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ריילי הביע את שביעות רצונו מהתקדמות הנהלת החברה, אך לא התייחס לשמועות שצצו בשבועות האחרונים במסדרונות תעשיית הרכב, לפיהן ג'נרל מוטורס בוחנת מחדש את התוכנית למכירת המותג הגרמני. זאת, כשנתיים לאחר שתוכנית דומה בוטלה ברגע האחרון.
"ג'נרל מוטורס מאוד מרוצה מהעובדה שאופל מתקדמת מהר מהמתוכנן מבחינת התייעלות", כך לדברי ריילי המצוטט בהודעה ששחררה היצרנית לעיתונות בתום הפגישה. בהודעה אין התייחסות ישירה לשמועות, למעט חזרה על התגובה שסיפקה ג'נרל מוטורס מאז שהשמועות פורסמו לראשונה בכתבות בתקשורת הגרמנית, לפיה היצרנית "אינה מגיבה על ספקולציות".

יו
צילום: מנהל
בתגובה רשמית נוספת שפורסמה בגרמניה, ג'נרל מוטורס ציינה כי בשל "אחריות כלפי בעלי מניות", היא אינה מעוניינת להגיב לטענות לפיהן בכוונתה למכור את אופל. ג'נרל מוטורס מחזיקה בבעלות מלאה על היצרנית מאז שנות ה-30 של המאה שעברה, ובשנים האחרונות אופל משמשת כמפתחת העיקרית של פלטפורמות לדגמים האירופים שלה ושל שברולט. עם זאת, בתעשיית הרכב ישנם מי שסבורים כי GM עשויה לוותר על המותג המפסיד, ולהחליפו בדגמי שברולט שיפותחו בדרום-קוריאה.

יש לציין כי בפעם הקודמת בה שקלו האמריקנים למכור את אופל, ב-2009, מנכ"ל ג'נרל מוטורס הנוכחי היה אחד מתוך שני המנהלים היחידים שהצביעו בעד המכירה. מאז התמנה לתפקיד המנכ"ל באוגוסט 2010, נראה שאופל נמצאת תחת עין בוחנת. כך שלמרות שהכחיש באוזני מנכ"ל אופל את כוונת המכירה, נראה שאם המותג לא יצליח לצמצם את הפסדיו, הוא עשוי למצוא עצמו מחוץ למטריית ג'נרל מוטורס.