ריינג' רובר אווק יחלוק מכלולים עם היגואר "לשטח"ליגואר ולנד-רובר תוכניות מרחיקות לכת, מאז נרכשו האייקונים הבריטיים ע"י טאטא ההודית. הגב הפיננסי הרחב מאפשר לחשוב רחוק קדימה והחדשה המעניינת ביותר היא ללא ספק התוכניות של יגואר לרדת לשטח – תחום בו מעולם לא בילה החתול הבריטי הוותיק. ביגואר כמו גם בלנד רובר עמלים במלוא המרץ על פלטפורמה חדשה לגמרי, מודולארית כך שתאפשר מגוון שימושים. ריינג'-רובר חדש לגמרי שיתבסס על הפלטפורמה דנן מתוכנן להפציע כבר בשנה הבאה כאשר עיקר החדשות טמון במשקל הקל של המרכב – אשר שמועות מדברות על חיסכון של למעלה מ-500 ק"ג ביחס לריינג'-רובר הנוכחי. המרכב המודולארי החדש ישמש טווח רחב של דגמים, הן ביגואר והן בלנד רובר, בדומה לפלטפורמה הבסיסית המשמשת כיום את אודי, כאשר הטווח שם מתחיל ב-A4 ומסתיים ב-Q7.

ביגואר עובדים על משפחת דגמים קומפקטיים חדשה ששם הקוד שלה הוא X760 ובניגוד לגישה המתבקשת להציע מגוון סדאן, סטיישן, קונברטיבל וכיו"ב, הכיוון קצת שונה; ביגואר עובדים על סדאן-קופה בעלת 4 דלתות, סטיישן ספורטיבי וכאמור קרוסאובר קומפקטי – הכל בכדי לייצר נשק לא קונבנציונאלי להילחם בסיפורי הצלחה כמו ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C-קלאס, אודי A4 ודומותיהן. תוכניות יגואר לקרוסאובר המיועד מעידות אותו לככב בעיקר על האספלט המפותל, כשדגש מיוחד יינתן למשקל קל ושימוש בידע ההנעה הכפולה ארוך השנים של לנד-רובר, עם מכלולים המוכרים כיום מהאווק החדש. המתלים, הבולמים ומכלולי 4x4 אופייניים אחרים שנועדו לשרוד בשטח יפנו מקומם כאן בעיקר להיי-טק מתחת לפח, מערכות עזר מתקדמות ומכלולי כביש משובחים כמו בלמים, בולמים וצמיגים דביקים.
מעצב יגואר, איין קאלום כבר הוכיח שמראה הרטרו הקלאסי שייך לעבר של יגואר וכמו ה-XK, XF ו-XJ החדשים יתאפיין גם הקרוסאובר המיועד במראה מעודכן ומודרני. מקורות מתוך יגואר מדווחים שמראהו צפוי להיות נקי אך אגרסיבי כאשר ההשראה לקרוסאובר המתוכנן מגיע מעיצוב אינפיניטי FX מ-2003.
יגואר לשטח?!
צילום: מנהל
הקרוסאובר של יגואר יהיה גדול מהריינג' אווק ומרווח יותר ובכך מכוונים הבריטים לנישה שנוצרה בין ב.מ.וו X3 ל-X5, בין אודי Q5 ל-Q7 או בין מרצדסGLK ל-ML. הוא יציע ככל הנראה 5 מקומות מרווחים ותא מטען נדיב. ככל הנראה תוצע בהמשך גם גרסה ספורטיבית ומפוארת יותר עם 4 מושבים נפרדים. ואריאציה ארוכה, עם 7 מקומות ישיבה לא מתוכננת בשלב ראשון, אך סביר להניח שתוצע כשנה לאחר ההשקה של הקרוסאובר, ככל הנראה על פלטפורמת הריינג'-ספורט הבא.

הקרוסאובר המיועד של יגואר יצויד בתחילה במגוון מנועים מתקדמים וחסכוניים: 2.2 ליטר דיזל עם 190 כ"ס המוכר מהפרילנדר, 3.0 ליטר V6 דיזל עם 240 כ"ס מהדיסקברי או 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 240 כ"ס אף הוא מהאווק. אל כל אופציות המנועים תשודך תיבה אוטומטית עם 8 מהירויות. בשלב הראשוני לא תוצע גרסה היברידית, למרות שבהמשך גרסה כזו היא כמעט וודאית.