למונית המצולמת אין קשר לכתבה
בית משפט השלום באשדוד גזר קנס בסך 7,000 שקל על נהג מונית שכינה נוסעת "מפגרת ומטומטמת". הנהג נדרש לשלם לנוסעת פיצוי בסך 4,000 שקל, וקנס למדינה בסך 3,000 שקל. בנוסף, הנהג נדרד לחתום על התחייבות בגובה 10,000 שקל שלא לבצע עבירה דומה בשלוש השנים הקרובות.
המקרה החל בנסיעה בה ביקשה התובעת, אישה עיוורת המלווה בכלב נחייה, לנסוע במונית שירות עם כלבה. הנהג סירב לבקשתה, ודרש ממנה לצאת מהמונית ולנסוע באוטובוס, ואף סירב לתת לה את פרטיו האישיים. נוסעת אחרת שהייתה במונית סייעה לאישה ברישום פרטיו ובהגשת התלונה במשרד התחבורה, שהעביר את המקרה לטיפול בית המשפט.
השופטת קבעה בגזר הדין כי לדעתה יש צורך לא רק בהרתעת הנאשם, אלא גם בהעברת מסר לנהגי מוניות נוספים שנמנעים מלעצור לעיוורים עם כלבי נחייה. "להיות נהג ציבורי משמעו לעמוד בחובות המוטולות עליו כלפי הציבור", כתבה השופטת רובין לביא בהחלטתה.
בנוסף לקנס שהושתת כלפי הנהג, חברת "מוניות העיר" שהעסיקה את הנהג וניהלה את קו השירות, נקנסה אף היא במסגרת הסדר טיעון. החברה תשלם קנס בסך 5,000 שקל למדינה ותפצה את הנוסעת בסכום של 1,500 שקל, לצד התחייבות בסך 7,000 שקל שלא לבצע עבירה דומה בשלוש השנים הקרובות.