אודי A1 קלאבספורט קוואטרו. בדרך ל-S1
אודי תציג בספטמבר בתערוכת פרנקפורט את ה-S1, גרסת הביצועים של ה-A1 הקטנה. בינתיים, הגרמנים מכינים את הקרקע על-ידי הפעלת בלוטות החשק של חובבי אודי בפרט, וחובבי קטנות ספורטיביות בכלל. הם עושים את זה באמצעות מכונית תצוגה חדשה בשם A1 קלאבספורט קוואטרו (Clubsport Quattro), שנראית כמו A1 על סטרואידים ומאיצה כמו מכונית על.
 
הקלאבספורט הצטיידה במנוע החמישה צילינדרים (2.5 ליטר) של ה-RS 3 ספורטבק ו-TT RS. המנוע המוגדש מפיק כאן לא פחות מ-503 כ"ס, לצד מומנט מרשים של 67.2 קג"מ בין 2,500 ל-5,300 סל"ד. זאת בהשוואה ל-340 כ"ס ו-45.8 קג"מ בדגמים הסדרתיים המצוידים במנוע זה. כמוהם, לקלאבספורט הקטנה הנעה כפולה, כפי שיהיה גם ב-S1 הסדרתית. זו ככל הנראה לא תעשה שימוש במנוע ה-2.5 ליטר, ובמקומו תציע גרסה חזקה יותר של מנוע ה-1.4 ליטר (עם טורבו ומגדש על).
 
הכנה לגרסה הספורטיבית: אודי A1 משחררת רסן
צילום: מנהל
 
אודי A1 קלאבספורט מעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית, ועם משקל עצמי של 1,390 ק"ג מציגה ביצועים מרשימים מאוד: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 3.7 שניות, האצה ל-200 קמ"ש תארוך 7.2 שניות נוספות בלבד. באודי מצהירים גם על נתון האצת בינתיים מ-80 ל-120 קמ"ש, הנחשב למדד טוב ליכולת העקיפה של המכונית, של 2.4 שניות קצרצרות. המהירות המרבית של הקלאבספורט מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
 
מכונית התצוגה מצוידת בבלמים קדמיים קרמיים ומתלי קוויל-אובר מתכווננים. בתא הנוסעים יש קורת חיזוק לשיפור קשיחות המרכב, במקום בו ל-A1 רגילה יש ספסל אחורי – מה שהופך את הקלאבספורט לדו-מושבית. והמושבים, אם במקרה נראו לכם מוכרים, מגיעים מלא אחרת מאשר ה-R8 GT, גרסת ההארד-קור של ה-R8, ויוצרו מסיבי פחם לחסכון במשקל. החומר הקל והחזק נמצא בשפע בתא הנוסעים, בגג המרכב ובמקומות נוספים.
 
הכנה לגרסה הספורטיבית: אודי A1 משחררת רסן
צילום: מנהל
 
הקלאבספורט מציעה עיצוב אגרסיבי יותר מאחותה הסדרתית, בין היתר תודות למרכב רחב יותר בשישה ס"מ, וחישוקי "19 בעיצוב השאול מעולם המירוצים (עם צמיגי 255/30). לעיצוב האגרסיבי תורמים גם פתחי איוורור על מכסה המנוע, פגוש קדמי עם סבכת אודי שלמה וצמד סבכות ניצבות בצדדים וכנף אחורית גדולה. את העיצוב התכליתי משלימים מסיט רוח בתחתית הפגוש האחורי, ופתח מפלט בודד וגדול למדי בצידו השמאלי של המרכב, בין דלת הנהג לגלגל האחורי.
 
הכנה לגרסה הספורטיבית: אודי A1 משחררת רסן
צילום: מנהל
 
תא הנוסעים ממשיך אף הוא את עיצוב ה-A1 הסדרתית, אך בשורה של הבדלים שנועדו לקרוץ לחובבי הרכב. בהם מד סל"ד אדום, שעונים ספורטיביים ומקום לצמד קסדות מירוץ. מושבי המירוץ מציעים גם רתמות עם ארבע נקודות עיגון, ותא הנוסעים מעוטר בידיות אחיזה אדומות בסגנון רכבי מירוץ, שגם שוברות במקצת את השחור והאפור הדומיננטיים.
 
הכנה לגרסה הספורטיבית: אודי A1 משחררת רסן
צילום: מנהל
 
מכונית התצוגה החדשה תוצג באירוע חובבי קונצרן פולקסווגן בוורטרסי, אוסטריה. האירוע, בו משתתפים מדי שנה אלפי בעלי אודי, סיאט, סקודה ופולקסווגן משלל דגמים, ייפתח מחר (ד') ויינעל ביום שבת, הרביעי ביוני. הקלאבספורט לא תיוצר, אך תהווה כאמור השראה ל-S1 העתידית. ותמיד אפשר לפנטז גם על RS1...