צרה חדשה: גנבים. בראלי הקודם זה היה ג'ריקן דלק ועכשיו - בחסות החשכה וחוסר העירנות - - עגלת ציוד של ההפקה. לאחר שהיה המפיק על האש, עכשיו הוא מתהפך על המחבת: קודם הצרו את צעדיו בבחירת שטחי מרוץ צפוניים יותר, ומשקיבל עליו את הדין ונדד המדברה, באה עליו הצרה החדשה בדמות הבדואים המקומיים.

אז בלילה במקום לישון היטב היו התרוצצות וצעקות ואזהרות בסגנון "שימרו על הציוד", וכמובן גם גשם: לפי המסורת החדשה כל פעם שנעם הימן מארגן ראלי, חזקה על שוכן מרומים שישגר ממטרים מטהרי אבק, והצוותים המנומנמים המגולגלים בשקי שינה באוהלי סיירים, קפצו לבדוק את אטימות היריעות.

קצת לפני כן, בצהרי שישי, החל ה"פרה-ראן" – הקפת ההיכרות – ומיד התברר כי המסלול הדיונתי הפתלתול תפור בעיקר לפי מידות האופנוענים בעוד מכונות המרוץ עם 4 גלגלים עתידות ללעוס בו חצץ. המסלול בן 24 הק"מ, אמור היה למחזר את עצמו 4 פעמים עבור כל קטגוריה (96 ק"מ), אך צוותים מספר שעתרו למפיק בטענה שחבל להרוס את הרכבים גרמו לו לקצץ הקפה אחת לאגף המכוניות, ובכך ביטל את אפשרות המלכת אלוף האלופים של הראלי והגביע נארז ואופסן לפעם הבאה.

למרות שראלי רביבים אמור היה להיות הכנה לחוצה ישראל, הרי שבפועל כמות המשתתפים לא גאתה ונשפכה מעבר לדפנות. להיפך. 55 צוותים בלבד. אנחנו כבר התרגלנו ל-70-80 ומעלה במרוצי הקפות נטולי ניווט שכאלה, וכנראה שקיימת העדפה לשמר את הרכב המיועד לחרמון אילת בנפטלין על מנת לצמצם נזקים ועלויות. שוב ושוב מוכח כי הספורט הזה, בארץ, איננו עממי כל כך, ומיועד בעיקר לבעלי אמצעים.

ראלי רביבים החל בשעה 6:00 בהזנקת 20 אופנוענים המחולקים ל-4 קטגוריות: מקצועי, עממי, סניורים וסמ"ק נמוך (250). חידוש ג'ינג'י יפה נצפה בשורות הקטגוריה הקטנה בדמות אישה - תמי פרץ מקבוצת "מלכי רייסינג". נדב לוגסי, היחיד שלוקח ברצינות את הצ'אנס לאימון מדבר לפני חוצה ישראל, זוכה בגביע הסניורים, אזולאי רן שכוכבו החל להאיר במשחקי ליגת האנדורו מנצח את העממית, ובר נוב עומל קצת כדי לגבור בקטגוריה הקטנה על יריב קשה – תומר שפירא. לפי התוצאות בקט' המקצועית, מתן ניר הוא היחיד שנתן פייט הגון ליוני לוי כשסיים 2 דקות אחריו, ויש לשער כי לולא נחיתת אונס לא קלה בדיונה זדונית היה הפער קטן עוד יותר.

אותו מתן ניר ישאף בהמשך לעלות שוב למסלול והפעם כנווטו של דדי שפרונץ בפג'רו החדש שלו, אך שפרונץ שלוקח את מתן לנסיעת היכרות על שביל סמוך מאבד את ההגה, והג'יפ מאבד את יכולתו לעלות למרוץ לאחר ביצוע שני פרונט-פליפ'ס וצוקאהרה אחת. אירוע זה מותיר את קטגוריית T2 עם שני כלים בלבד לתחרות ראש בראש: "חולון מוטורס" מול "נפתלי ניסן ובניו". 2 פנצ'רים מחסלים את סיכויי רועי ואיתי בפג'רו הלבן להגיע גבוה יותר ממקום שני, ואילו בג'יפ הירוק נרגעים הפרפרים בבטנו של צביקה נפתלי לאחר שהמקום הראשון נכבש בצורה חלקה זו הפעם השניה. צביקה נוהג בניווט חזי בצלאל, אחד מטובי אנשי מרוצי השטח בארץ ומבעלי סדנת "ראליארט", ונראה כי השילוב הזה מניב פירות עסיסיים. קטגוריית הג'יפים הבסיסית – T2s – מתדללת משני רכבים לאחד לאחר שצוות "האחים גז" פורש עם תקלת ציריה, וסביון עזר ודובי מילר – צוות ג'יפולוג – מלקט את הגביע ללא תחרות.

הרייזרים גנבו את הילת קטגוריית הטרקטורונים, אך יש עדיין מספיק קליינטים למרוץ: שלושה מקצועיים ושישה עממיים. נעם דהן הפייבוריט פורש עם מנוע גמור ובמקומו מביס הדר ויינברגר את אלי אוחיון כשהוא רכוב על קן-אם. אוחיון מדווח כי הוא לא מוכן כבר לקחת סיכונים כמו הגורים הנלהבים ומתהרהר בינו לביני על פרישה מכובדת ומעבר לקטגוריית תואמי הרייזר. אחיו של אלי, דורון, שומר על כבוד המשפחה ומנצח את העממית. צחי כפרי, כבר אין בזה חידוש, ממשיך להוביל ביד רמה את קטגוריית הרייזרים שמונה 10 כלים. המתח נוצר בהתמודדות על המקום השני והיום זה תורם של שגיב ועומר עפרוני – האב והבן – צוות מתמיד ושקט שמטפס בעיקשות במעלות ההתמקצעות והבנת יכולות הכלי. גיל תימור שלישי, טרמודן יוצא בשל רצועת וריאטור, איתמר פסקל בשל בעיית חשמל, ודני פרל ממשיך להדוף נאחסים מזדמנים.

יובל שרון כמעט כמעט מסיים את לימוד בעיות הילדות של "הרייזרפלצת" ויש לציין כי עשה זאת בזמן קצר יחסית: הכלי מסיים מרוצים ואפילו זכה במקום הראשון בקטגוריית הבאגים אך... ללא מתחרים: שלושת החברים האחרים בקטגוריית קרסו, כלי כלי ובעיותיו הוא, ויובל נותר בצמרת בבדידות נוחה. יש לציין את ה"פיראנה" של אייל לביא שמפגינה התנהגות שטח טובה בהרבה לאחר החלפת המנוע לסוזוקי היאבוסה.

עידו כהן מסיים ביום שישי שתי הקפות היכרות ומהרעשים שהוא שומע מהמנוע הוא מבין ויודע שכדאי לבקר על הליפט בפרדס חנה (ובאותה הזדמנות לישון בלילה בבית...). בבוקר הוא חוזר ובאוטו מורכבת פלטת תנופה חדשה, ועכשיו בלי רעשים יש לו ראש פנוי לקבוע את הזמן הטוב ביותר בין הרכבים למיניהם. צוות "אנרגז" דוהר בעקבותיו בהתלהבות רבה ואפילו מנגח את אחוריו של צוות פוינטר-ליוגב (כבר לא צוללת צהובה... מרכב ניסיוני חדש) שלא ממהר לפנות להם את הדרך. "סרטינה" במקום השלישי והמנוע קצת מרעיש בסיום...

הסיבה שפוינטר ליוגב לא ממהרים מידי היא רצועת מנוע שנפלה לגל שחם ובן לאוטרבך. עד שצוות הסיוע התקין אותה חזרה, רז והלל כבר הורידו קצב וסיימו בניחותא בהקדימם ביותר משעה את הג'יפ של שי משה, רכב מליגת העבירות, שבא לטעום שדות זרים בהנאה רבה. גל שחם מסיים את כל ההקפות בספורטיביות בעיקשות ובהתמדה ועל הגז.


מרוץ מס. 4, רביבים: 55 צוותים פותחים, 6 לא מסיימים, הפקה – באחה ישראל, מדידת זמנים – טאג הויר, ההקפה המהירה ביותר – יוני לוי: 18:56 דקות.

תוצאות הקטגוריות השונות:

אופנועים PRO
1. יוני לוי, אפריליה, 1:19 שעה, אבזריון, עופר אבניר
2. מתן ניר, ימאהה, 1:21
3. עפרי שטראוס, אפריליה, 1:28,

אופנועים סניורים
1. נדב לוגסי, הוסאברג,1:33, אופרוד, מוטוספורט, דנלופ
2. שגיא הימן, הונדה, 1:36, הימן דלקים
3. דן ויצמן, ק.ט.מ, 1:42

אופנועים A
1. רן אזולאי, ק.ט.מ, 1:34
2. עמרי מסיקה, ק.ט.מ,
3. אמיר פינקלשטיין, הונדה,

אופנועים עד 250 סמ"ק
1. בר נוב, ק.ט.מ, 1:25, מוטוספורט/סטאריק/מזור /רדבול
2. תומר שפירא, ק.ט.מ, 1:26
3. אריאל דדיה, ק.ט.מ, 1:36, סייקל סטריט, צוות עיוני, אבנוע

טרופי טראק
1. עידו כהן ונמרוד אופיר, 1:07, עידו רייסינג טים
2. אורן ראש חודש ויואב מנושביץ, 1:11, אנרגז - עידן הגז
3. לירן סברוב ואייל אפרתי, 1:39, סרטינה

4x4 T1
1. רז הימן והלל סגל, מיצובישי-ב.אמ.וו, 1:15, פוינטר, ליוגב, תנועה מערכות
2. שי משה, סופה, 2:26, יוסי במות והובלות אילת
3. גל שחם ובן לאוטרבך, שברולט, 2:35, עידו רייסינג טים

באגי
1. יובל שרון ויפתח חיינר, רייזרפלצת, 1:16, רסטה, המבדקה, אוטו קטן

T2
1. צביקה נפתלי וחזי בצלאל, פג'רו, 1:31, ראלי ארט, נפתלי ניסן ובניו
2. רועי שפירא ואיתי מולדבסקי, פג'רו, 1:41, אראן, וידסקו, חולון מוטורס

T2s
1. סביון עזר ודובי מילר, סופה, 1:38, ג'יפולוג

טרקטורונים Q1
1. הדר ויינברגר, קן אם, 1:35, אנרמית בע"מ
2. אלי אוחיון, קן אם, 1:38, אבניר

טרקטורונים Q2
1. דורון אוחיון, קן אם, 1:44,
2. אילן בן עזרי, ימאהה רפטור 700, 1:45
3. איתמר מלכה, קן אם, 1:46

LUTV
1. צחי כפרי, רייזר, 1:35, IDRIVE
2. שגיב ועומר עפרוני, רייזר, 1:40, מיגן
3. גיל תימור, רייזר, 1:45, קבוצת חגור