הבוס של פולקסווגן, מרטין ווינטרקורן על ה-E-Bike; הפרויקט הוא הרבה מעבר לעוד קוריוז ירוקלפולקסווגן יש מרכז עיצוב בסין וזה חשף מעל לבימות תערוכת שנגחאי שנערכה לאחרונה קונספט עתידי של קטנוע חשמלי. "עם הקונספט התחבורתי הזה מגלה קונצרן פולקסווגן אחריות לגבי העתיד" מסביר ראש מרכז העיצוב בסין סיימון לוסבי בזמן שכל דבר המתחבר לשקע החשמל בקיר בימינו עושה כותרות חיוביות ומשדר "ניקיון ואחריות". הקונספט שהוצג נקרא בפשטות E-Bike והוא מוצע עם 2 רמות הספק: 350 או 700 וואט, המאפשרים מהירות מרבית של 50 קמ"ש וטווח נסיעה בין טעינות של 40 ק"מ בממוצע. בהחלט די והותר לשימושים עירוניים, אליהם מיועד הקטנוע הזה.

מבחינת פולקסווגן בהחלט לא מדובר בגימיק אופנתי; התוכניות לגבי הקטנוע החשמלי פורסמו לשנתיים הקרובות, והן כוללות המשך פיתוח וניסויים בכמה ערים גדולות בסין כאשר המטרה היא להגיע תוך שנתיים למערך השכרה רחב היקף. הצרכן לא ירכוש את הקטנוע בשלב הראשון של הניסוי, אלא ישכור אותו בנקודות טעינה קבועות באמצעות כרטיס אשראי מיוחד, ויחזירו לנקודת טעינה אחרת, בהתאם לצורך ולשימוש הנדרש. בכך ייחסך עניין האחסון והחנייה כמו גם חיפוש נקודות טעינה, שכן כל תחנה תפעל אוטומטית וההחזרה תכלול חיבור הקטנוע לשקע החשמל במקום להמשך טעינה ולטובת המשתמש הבא. החשמל, אגב, יסופק באמצעות אור השמש ולא יתבסס על רשת החשמל הציבורית.

בשלב זה, כאמור, לא מתוכננת מכירה של ה-E-Bike בעיקר בשל המחיר הגבוה. בפולקסווגן מאמינים כיום שבטווח של כשנתיים ניתן יהיה להציע את הקטנוע העירוני החשמלי שלהם בפחות מ-$1,000 – עדיין כפליים ממחיר ממוצע של קטנוע חשמלי סיני בן ימינו. אבל, חשיבות הפרויקט עבור פולקסווגן היא ברורה, בין היתר בשל האחריות על ניהולו שהוטלה על חברת המימון של פולקסווגן המייצרת את תוכנית האשראי וההשכרה של הכלי לציבור. בפולקסווגן מאמינים בניוד העירוני בעיקר שיתבסס על טהרת החשמל ועל ההנחה שבתחומים אלו תחל המהפכה החשמלית, עוד לפני שנראה בכל חנייה פלואנס חשמלית פרי יוזמתו של שי אגסי.