עכשיו זה רשמי. אחרי מכוניות התצוגה מדטרויט, הונדה מציגה בניו-יורק את הסיוויק החדשה, דור תשיעי למשפחתית הקומפקטית המצליחה של היצרנית. הסיוויק החדשה ממשיכה את עיצוב קודמתה, ונראה כי אחרי ההתקדמות הגדולה שביצע הדור השמיני (במיוחד בעיצוב תא הנוסעים ובעיצוב ההאצ'בק האירופית), הפעם בהונדה בחרו באבולוציה זהירה. הסיוויק שמוצגת בתערוכה האמריקנית מיועדת לארה"ב, וכמו בדור הנוכחי גם בחדש אנחנו נקבל ככל הנראה עיצוב מעט שונה.
הונדה סיוויק החדשה תוצע באמריקה בשתי גרסאות מרכב (קופה שתי דלתות וסדאן עם ארבע), ועם ארבעה מנועים: 1.8 ליטר עם 140 כ"ס, 2.4 ליטר עם 201 כ"ס (Si) ו-1.5 ליטר עם מנוע עזר חשמלי ו-110 כ"ס (IMA). בנוסף לאלה יוצע גם מנוע המתודלק בגז טבעי (1.8 ליטר, 110 כ"ס).
בהונדה מבטיחים כי דגמי הסיוויק החדשה חסכוניים מבעבר. הדירוג האמריקני (של הרשות להגנת הסביבה, ה-EPA), יעמוד על 32 מיילים לגלון בממוצע משולב ב-1.8 (13.6 ק"מ לליטר), בעוד שה-IMA תוכל לנסוע 44 מיילים לגלון בממוצע (18.7 ק"מ לליטר). יש לציין כי בדיקות ה-EPA מחמירות יותר מהתקן הנהוג באירופה, ולכן נחשבות גם לריאליות יותר ביחס לנתוני אמת.
בכורה בניו-יורק: הונדה סיוויק החדשה
צילום: מנהל
משפחת הסיוויק האמריקנית, מימין לשמאל: Si קופה, קופה, IMA סדאן וסדאן רגילה
הונדה תציע גם רמת גימור "חסכונית" חדשה בשם HF, שתשווק עם מנוע הבנזין הבסיסי (1.8, 140). גרסה זו תציג תצרוכת דלק בינעירונית עדיפה של 41 מיילים לגלון לעומת 39 ב-1.8 רגילה (17.4 לעומת 16.6 ק"מ לליטר), זאת באמצעות שיפורים אווירודינמיים וצמיגים נמוכי חיכוך. מחיר הסיוויק החדשה באמריקה, שם היא תשווק מהחצי השני של השנה, לא השתנה ויחל ב-15,605 דולר (כ-53,000 שקל).