ניסאן ליף ניסמו RC תשמש פלטפורמה לפיתוח סדרת ספורטיביות חשמליות עתידיות בניסאןניסאן חושפת בתערוכת הרכב של ניו יורק הנערכת בימים אלו, גרסת מרוץ לניסאן ליף החשמלית. למעשה, למעט ההתבססות על השם ליף, כמעט ואין קשר בין הליף המשפחתית המונעת בגלגליה הקדמיים לגרסת המירוץ המדוברת, המונעת בגלגליה האחוריים. שמה הרשמי של היצירה הוא ליף ניסמו RC ובניסאן מתגאים בעיקר במשקל העצמי הנמוך – 940 ק"ג בלבד! כ-40% פחות מהליף המשפחתית – כאשר כל מה שניתן היה לוותר עליו, אכן וויתרו עליו. לא תמצאו כאן מערכת שמע, ניווט, מושבים אחוריים, ריפוד נדיב או דיפונים למיניהם. מרכב המונוקוק עשוי סיבי פחמן, החישוקים מסגסוגת כלילה והשמשות מחומר פלסטי קל משקל.

המרכב חדש לגמרי וללא קשר גנטי כלשהו לניסאן ליף החשמלית מרובעת הדלתות. כאן מדובר בשתי דלתות בלבד ובצמד מושבים לופתים, בהשוואה לחמישה מקומות ישיבה בליף המוכרת. הכנף האחורית ניתנת לכיוון חשמלי מתוך תא הנוסעים, בהתאם לדרישות הנסיעה, ונועדה לספק אחיזה משופרת במהירויות גבוהות.
ניסאן מציגה: ליף ניסמו RC – חשמלית ספורטיבית
צילום: מנהל
בניסאן גאים במנוע הקל יחסית בעל ההספק ההגיוני, המסוגל לספק ביצועים ראויים ומעשיים בהחלט עם רמיזה לייצור עתידי במחיר שפוי ותחרותי – עדיין הבעיה המרכזית במכוניות חשמליות כיום. המנוע מייצר 109 כ"ס המספיקים להאיץ את ה-RC מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-7.0 שניות ועד למהירות מרבית של 150 קמ"ש. יש עדיין מה לשפר בנוגע לזמן הפעולה היעיל – העומד כרגע על 20 דקות נהיגה בתנאי מירוץ ולהטענת 80% של הסוללות נדרשות 30 דקות. מקור האנרגיה בליף הספורטיבית הוא כמו במשפחתית – צבר סוללות ליתיום-איון.

בניסאן מרמזים עם הליף ניסמו RC על כוונות להציע סדרת מכוניות ספורטיביות בעתיד, שתישענה על טכנולוגיה מתקדמת ובמחיר תחרותי. הליף למסלול תישאר בגדר מכונית תצוגה ותשמש לניסויים ופיתוח עתידיים.