אילוסטרציה
שני שוטרים שסירבו לעמוד במכסת דו"חות תנועה, ועברו כתוצאה מכך התעללות מצד עמיתיהם, זוכו בפיצויים בסך של 2 מיליון דולר (כמעט שבעה מיליון שקל) בבית המשפט. המקרה התרחש בלוס-אנג'לס, שם אסורה הטלת מכסת דו"חות מינימלית על שוטרים. לטענת הצמד, הם נדרשו לרשום מדי יום 18 דו"חות לפחות, ואף ניתנה להם מפה עם אזורים בהם קל לרשום כמות גדולה של דו"חות מהירות.
ה'לוס-אנג'לס טיימס' מדווח כי צמד שוטרים, האוורד צ'אן ודייוויד בניוף, הגישו את התביעה כנגד מחלקת התנועה של משטרת לוס-אנג'לס בשנת 2009. בתביעה נטען כי בעקבות סירובם לעמוד במכסה, ובעיקר בדרישה לרשום דו"חות 'איכות' כמו מהירות ואור אדום, מפקדיהם פגעו במוניטין שלהם, התעמרו בהם ונקטו נגדם בסנקציות שונות. חבר המושבעים קיבל את טענותיהם ברוב של 11 מול 1, ופסק לזכותם סכום פיצוי בהתאם.
"אנחנו מקווים שבכך הגיע הקץ לעושק כנגד נהגים במערב לוס-אנג'לס", אמר עורך הדין של אחד השוטרים בתגובה להחלטת חבר המושבעים. "מכסות הן הפרה ישירה של חוקי התעבורה, ובמקרה הזה השוטרים התבקשו לעבור על החוק". במשרד התובע המקומי, שהגן על המשטרה במקרה, הודיעו כי יבחנו את הפסיקה וישקלו את אפשרויותיהם להמשך.
מכסת דו"חות – גם בישראל
למרות שבאופן רשמי משטרת ישראל לא מנהיגה חובת עמידה במכסת דו"חות, בעבר התפרסמו מספר פעמים עדויות של שוטרים שטענו כי חוייבו לעמוד בכאלו. בשנת 2008 למשל, פורסמה עדות של שוטרת לשעבר במשטרת התנועה, שלטענתה נדרשה לרשום מספר מינימלי של דו"חות תנועה לנהגים. המשטרה הכחישה רשמית את הדברים. בשנת 2003 נחשף מזכר פנימי של המשטרה, בו צוינה מכסת הדו"חות שהשוטרים נדרשים לנפק מדי תקופה. גם אז מיהרו במשטרה להכחיש את קיום המכסה.