דודג' אוונג'ר ראלי
ההשתלטות של פיאט על קונצרן קרייזלר, מביאה לאינטגרציה בין חטיבות הרכב השונות של שתי היצרניות. אלא שהתוצאה היא לא רק דגמי קרייזלר עם סמל לנצ'יה או פיאט קטנה שמגיעה לאמריקה: מאנטי מארלי (Magneti Marelli) ומופאר (Mopar), ספקיות החלפים והשיפורים של פיאט וקרייזלר בהתאמה, מתאחדות תחת הקונצרן הבינלאומי החדש.
לציון שיתוף הפעולה החדש, השתיים תכננו יחד מכונית ראלי חדשה, המבוססת על דודג' אוונג'ר המוכר. פיתוח המכונית בוצע באמצעות שילוב הידע המצטבר של שתי הסדנאות, שקיימות מזה עשרות שנים (כמעט 100 שנה במקרה של מאנטי מארלי). האוונג'ר הורכבה מחלקים שפיתחו שני הצדדים, למשל מחשב ניהול מנוע איטלקי לצד כלוב התהפכות אמריקני.
שינויים נוספים שבוצעו במכונית, שתוצג לראשונה בתערוכת ניו-יורק הקרובה, כוללים הפחתת משקל של כ-130 ק"ג, והעלאת הספק מנוע ה-V6 (בנפח 3.6 ליטר) מ-283 ל-300 כ"ס. יש גם חישוקי "18, שימוש בסיבי פחם לחסכון במשקל ותא נוסעים שהופשט רק למינימום ההכרחי. לא ברור אם בכוונת קרייזלר להציע דודג' אוונג'ר ראלי לקבוצות פרטיות, או להתחרות איתה בליגה כלשהי.
גם המשפרות של פיאט וקרייזלר מתאחדות
צילום: מנהל
מלבד האוונג'ר, מופאר מודיעה גם על מהדורה מיוחדת לדודג' צ'לנג'ר. מכונית הסדאן השרירית, עם מנוע V8 בנפח 5.7 ליטר, 370 כ"ס ו-54.8 קג"מ, תוצע בגרסה משופרת על-ידי הסדנה הרשמית של קרייזלר.
השיפורים יכללו תיבת שישה הילוכים אוטומטית עם יחסי העברה קצרים יותר, המאפשרים מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בכחמש שניות. לשיפור ההתנהגות הותקנו מוטות מייצבים עבים יותר, ולבטיחות יתרמו בלמים משודרגים וצמיגים רחבים (245/45 עם חישוקי "20).
הצ'לנג'ר מופאר 11' בשמה המלא, תוצע ב-1,000 יחידות בלבד, כולן צבועות בשחור עם צמד פסים כחולים. מוטיב השחור-כחול חוזר על עצמו גם בתא הנוסעים, למשל במושבי העור. מחיר הדגם החדש יעמוד על 39,750 דולר, כ-136,000 שקל. לא ידוע על תוכניות לשיווק הצ'אלנג'ר בעתיד הקרוב בישראל.