רנו. שורה של בכירים פוטרו
האחראים למחדל הולכים הביתה. פרשיית הריגול ברנו, שהתפוצצה בחודש ינואר לאחר ששלושה בכירים ביצרנית הרכב פוטרו באשמת ריגול עבור הסינים, הפכה בחודש שעבר לפרשיית הונאה. כעת, מפרסמים הצרפתים את מסקנות החקירה הפנימית שביצעו, ובעקבותיה הגיש מנהל התפעול של היצרנית, פטריק פלאטה, סגנו של יו"ר רנו קרלוס גוהן, את התפטרותו בשנית. הפעם, בניגוד לחודש שעבר, אז גוהן דחה את הבקשה, הוחלט לקבל את בקשת ההתפטרות של פלאטה. חמישה בכירים נוספים – המזכיר הכללי, מנהל כוח האדם, מנהלי אבטחה והמנהל המשפטי – פוטרו עקב חשד למעורבות בהונאה.
הפרשייה החלה בפיטורי שלושה מנהלים ביצרנית, לאחר שמידע מפליל הגיע לצמרת היצרנית. לפי המידע, שהתגלה בהמשך ככוזב, אותם בכירים קיבלו שוחד לחשבון מחוץ לצרפת, בתמורה להעברת סודות טכנולוגיים ואסטרטגיים של היצרנית לגורמים סיניים. אלא שחקירת התובע הכללי של פריז העלתה תמונה שונה לגמרי: ההאשמות היו שקריות ונבדו על-ידי מנהל האבטחה של החברה. מהחקירה עולה כי אותו מנהל קיבל 300,000 יורו (כ-1.5 מיליון שקל) מרנו כדי להעביר לאלמוני בתמורה למידע הכוזב. לא ברור לאן הגיעו לבסוף מאות אלפי היורו הללו.
ברנו החליטו להחזיר את הבכירים המפוטרים לעבודתם, ולפצותם בסכום שלא פורסם. בנוסף, בחודש שעבר הודיעה היצרנית כי היו"ר וסגנו, גוהן ופלאטה, יחזירו את הבונוסים והאופציות שקיבלו מהחברה עבור שנת 2010. כספים אלה ישמשו ככל הנראה לפיצוי המפוטרים שהוחזרו. כמו כן, בהודעה שפרסה היצרנית אמש (ב') נמסר כי בנוסף לחמשת המפוטרים, צפויים פיטורים נוספים בכפוף לשימוע של מספר מנהלים נוספים בחברה.
פטריק פלאטה, שניהל בפועל מאז 2008 את רנו, נחשב לאדריכל תוכנית ההתייעלות שהציגה היצרנית בחודש פברואר האחרון. הוא צפוי לעזוב את רנו, אך ימונה ככל הנראה לתפקיד אחר בשותפתה ניסאן. פלאטה, יחד עם גוהן, עמד בראש ניסאן במהלך תוכנית ההתייעלות שעברה לפני כעשור ושזכה להצלחה אדירה.