מרצדס A קלאס קונספט
מרצדס תציג בתערוכת שנגחאי שתיפתח בסוף החודש, את ה-A קלאס קונספט. בתמונות הראשונות שנחשפו ניכר כי המכונית ממשיכה את הקו העיצובי אותו הציגה היצרנית עם ה-F800 מתערוכת ז'נבה 2010. מלפנים בולט הגריל המיוחד במראה מנוקד המעצים את הסמל המגודל במרכזו כשהפנסים הקדמיים הם כל-לד (כפי שהוצע לראשונה ב-CLS החדשה, ראו כתבת השקה). סה"כ המכונית נראית נפלא, עם מראה דמוי-קופה אופנתי, ופחות מיניוואני כמו הדור הנוכחי של ה-A קלאס. לנו רק נשאר לקוות שכמה שיותר מהקווים הנאים הללו יגיעו לדור הבא של ה-A קלאס, המתחרה במכוניות דוגמת: אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, לקסוס CT200h ועוד.

כמו בכל רכב קונספט שמכבד את עצמו, גם כאן תמצאו עיצוב פנים מעט מוגזם,כשאנשי מרצדס מדברים על דימויים מעולם התעופה שהנחו אותם בעיצוב התא. בפנים תמצאו ארבעה מושבים נפרדים, אך ניתן לשער שבגרסת הייצור נמצא כבר חמישה מושבים. בכל מקרה אין ספק שהתוצאה מיוחדת, גם אם לא תגיע כמו-שהיא לגרסת הייצור, למעט רסיסים כגון פתחי המיזוג וכו'.

רמז ראשון: מרצדס A קלאס הבאה (וידאו)
צילום: מנהל
מרצדס פרסמה כי מתחת למכסה המנוע של הקונספט נמצא מנוע בנזין מוגדש בעל הזרקה ישירה בנפח 2.0 ליטר (4 צילינדרים). המנוע מספק 210 כ"ס המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת מצמד כפול חדשה. לא פורסמו נתוני צריכת דלק או ביצועים, למעט הצהרה כללית על חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה. בנוסף, מרצדס מתגאים בהתראת התנגשות מבוססת רדאר אשר מכינה את הבלמים לבלימת חירום ובמקביל מתריאה לנהג על מצב החירום שנוצר. מערכות דומות נמצאות בדגמים בכירים של מרצדס, ועדיין לא קיימות בסגמנט הזה אצל המתחרים, ויש לשער שהמערכת תגיע לגרסת הייצור כאופציה. לפי ההערכות ברשת, הדור הבא של המרצדס A קלאס צפוי להגיע לאולמות התצוגה ב-2012 כשאת הגרסה הסדרתית כנראה ונראה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.