אלפא רומיאו Jores (מבטאים "חורס")לאחר הרכישה המתוקשרת של קרייזלר על ידי קונצרן פיאט וחשיפת ליין הדגמים החדש של לנצ'יה המבוסס על דגמי קרייזלר, מפיל היום (1.4.2011) היצרן האיטלקי עוד פצצה – ה-PT קרוזר יחזור לייצור תחת מדי אלפא רומיאו.

הדגם החדש יזכה לשם Jores (מבטאים "חורס") ויעשה שימוש בפלטפורמה הוותיקה, אך יזכה לעיצוב מחודש בהשראת האלפא ארנה האגדית של שנות ה-80. המנועים יהיו ככל הנראה גרסאות משופרות של מנועי קרייזלר, שיעברו שדרוג להצתה ישירה ותזמון משתנה – כולל מנוע הטורבו של הקאליבר SRT4 המפיק 300 כ"ס שמועברים לגלגלים הקדמיים בסיוע דיפרנציאל פתוח מתוחכם (עד 100% מהכוח מועבר לגלגל המחליק בעת איבוד אחיזה). התיבות הן ידניות 6 הילוכים ובחלק מהגרסאות תוצע גם אופציה אוטומטית, אך לא ברור עדיין אם זו תהיה תיבת הסלה-ספיד הוותיקה (התיבה כפולת המצמד החדשה של אלפא אינה מתאימה למנועי קרייזלר המיושנים) או התיבה הרציפה של דודג'. בעבר הביעו האיטלקים התעניינות והערכה לתיבת הילוכים זו, והצהירו שהם שואפים שתיבות ההילוכים הרובוטיות שלהם יהיו כה חלקות ומיידיות בתגובה.

לפי ההודעה לעיתונות, הרכב יכלול מערכת ממשק חדשנית שפותחה עם מייקרוסופט (זהה למערכת המופיעה בדגמי פיאט) וכוללת חיבור לאייפון, בקרת ניווט, סטריאו עם 4 רמקולים (בגרסאות הבכירות יהיו 6 רמקולים), וגישה לדואר אלקטרוני בנסיעה באמצעות מודם סלולרי. בהתאם, תיקרא המערכת החדשה "אלפא-מייל".

גרסת הייצור הראשונה תוצע בצביעה מיוחדת, עם גווני קרם בגג ובתחתית הדלתות, שבמרכזם פס עץ בנוסח ורסיות ה"וודי" האמריקאיות. "הגרסה הזו לא רק עושה כבוד למסורת הלטינית-אמריקאית, אלא גם עונה באופן מושלם על הגדרת המעצבים כשהם חושבים על רכב שנושא את הכינוי המפואר אלפא-חורס" הצהיר מנכ"ל קונצרן פיאט, סרג'יו מריונטה. בנוסף, טען מריונטה כי המכונית תצויד בכריות אוויר ולא תבייש את סטנדרט הבטיחות שקבעה אלפא 147 במבחני הריסוק של NCAP.
כדי להרגיע את העיתונאים הספקנים, הוסיף מנכ"ל קרייזלר החדש, לוקה די מונטזומה ש"חובבי הרכב לא האמינו בהתחלה שלנצ'יה תחיה את התמא על בסיס קרייזלר 300, וכעת זו כבר עובדה מוגמרת – אז מדוע אלפא רומיאו על בסיס PT קרוזר נשמע לכם כרעיון מוזר?".

המכונית תיוצר במפעלי קרייזלר באפרילזפולס, מישיגן, ותגיע לשווקים רק בסוף השנה הבאה, בשל ההתאמות הנדרשות מהפלטפורמה הוותיקה לתקן יורו IIV ולמאה ה-21.