פולקסווגן פאסאט סטיישןכבר בתחילת שנות ה-80 הציעה פולקסווגן גרסאות Variant Syncro של הפאסאט עם מערכות הנעה כפולה שהגיעו מאודי (80 קוואטרו). במהלך השנים הוצעו גרסאות 'סינכרו' של פולקסווגן פאסאט אך אלו לא עוטרו בסממני שטח או הוגבהו אלא צוידו בהינע הכפול בכדי ליעל את הנסיעה בתנאי דרך רטובים ומושלגים, כפי שאירופה מתאפיינת בהם.

בקרוב, שוב תציע פולקסווגן גרסת שטח לפאסאט, אך הפעם מדובר יהיה לא רק ביעילות בתנאים כפי שהוזכרו, אלא גם בעניין אופנתי. השם המלא יהיה ככל הנראה קרוס פאסאט וריאנט (Cross Passat Variant ומהסיומת ניתן ללמוד שמדובר יהיה בגרסת הסטיישן של הפאסאט. בניגוד לגרסאות 'קרוס' של הפולו, הטוראן והגולף+ להן הנעה קדמית בלבד, במקרה של הקרוס-פאסאט תוצע הנעה כפולה קבועה הנקראת בלשון פולקסווגן 'סינכרו'.
פולקסווגן פאסאט יורדת לשטח
צילום: מנהל
כבסיס לגרסת ה"שטח" המיועדת של הפאסאט תשמש הפאסאט וריאנט 4motion כפולת ההנעה שתוגבה ב-20 מ"מ ותצויד במיגוני פלסטיק בצדדים ובגחון. בפולקסווגן מייעדים גרסה זו – בניגוד לפאסאט ואריאנט 4motion המיוצרת זה מכבר, לשטח קל, לשבילים משובשים ולבוץ/חול לא עמוקים מדי. עיצוב הפנים והאבזור יטו לכיוון הספורטיבי עם מושבי ספורט, פנסי ערפל וחישוקי 17 אינץ', בין היתר.
היצע המנועים יכלול טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 140 או 170 כ"ס ובנזין חזק (300 כ"ס) בנפח 3.6 ליטר, V6, המוכר כיום בין היתר מהפאסאט R36. לעת עתה בולמי אוויר בסגנון אודי אולרוד המאפשרים הרמה והורדה של המרכב, אינם בתכנון.

5% מדגמי פולקסווגן פאסאט נמכרים כיום עם הנעה כפולה והערכות מדברות על כי נתון זה ילך ויגדל, בעיקר על חשבון רכבי השטח הקונבנציונאליים, הגדולים, הכבדים והזללנים יותר, המאבדים מזוהרם.