המחסום הדקיק התרומם והפלואנס ZE הלבנה גלשה למסלול מובנה שנראה כאילו יכול היה לשמש מבחני רישוי שנתיים או מכונות שטיפה. אבל המקרה שלנו הרבה יותר מיוחד: אנחנו נמצאים בתחנת החלפת המצברים החדשה של חברת בטר-פלייס. שילוב לניוטרל, והמכונית נגררת למקום הנחוץ ואז מתרוממת קלות. תחילה מלפנים, אחרי כן מאחור. תוך 5 דקות, פלוס מינוס, ואחרי עוד כמה שינויי גובה ורעשים מכאניים נצא מכאן שמחים וטובי לב כשמצבר חדש ומלא באמתחתנו... או שלא? מה לעשות ובהדגמה שלנו נכנסנו עם מצבר די מלא, המחשב מספר על טווח של 143 ק"מ, ויצאנו עם משהו קצת פחות מוצלח. כזה שיכול, לפי המחשב, ליצר רק 103 ק"מ (שעון האנרגיה צנח לשלושת רבעי תכולה). המלווה שלנו מנסה לנחם אותנו ומסביר שהמערכת הרי לוקחת בחשבון כמה אנרגיה כולל המצבר שקיבלנו, אז לא נשלם על כך. הוא גם מזכיר שהמצבר בכלל לא שלנו אז למה להיות מודאגים. גם לחלק הרכושני הזה שבנו עוד נצטרך להתרגל בעולם החשמלי.

חניכה
בנוכחות שר האנרגיה התשתיות, עוזי לנדאו, עשתה חברת בטר-פלייס צעד נוסף לקראת יציאתה לדרך של המכונית החשמלית, כאשר חנכה את תחנת החלפת המצברים הראשונה בארץ בפאתי עקרון. כרגע מוקמות 9 תחנות כאלה ברחבי הארץ כאשר הכוונה להגיע עד סוף השנה ל-40. מדובר כמובן באחד החלקים החשובים בתוכנית של בטר-פלייס להפוך את המכונית החשמלית להמונית בארץ. זה אם תרצו, מה שמבדיל בין השילוב רנו ובטר-פלייס למכוניות החשמליות האחרות בשוק. רבים רואים בתחנות ההחלפה דרך לשבור את המחסום הפסיכולוגי הקשור לטווח הקטן שלה ובזכות זה יכול להגיד שי אג שבטר פלייס אינה מתחרה במכוניות חשמליות עם מצבר קבוע: "אלה נהגים עירוניים שלא ייטלו יותר מ-10% מהשוק. אלו לא הלקוחות שלנו, אנחנו מתחרים במכוניות שנעות על בנזין". אגב, גם בבטר פלייס מספרים היום שלדעתם עיקר טעינת המכוניות תתבצע בבית הלקוח.
פלואנס החשמלית בארץ, יצאנו להחליף בה מצבר
צילום: מנהל
רנו פלואנס ZE נחשפת בארץ
בבטר-פלייס מספרים על 20 אבות טיפוס שנבחנים במשך 20 שעות ביממה בשבועות האחרונים בארץ, כדי ללמוד את הנושא. הם מדווחים על הקמת אלף עמדות טעינה כשבדרך עוד אלפים, ומספרים על הסכמים עם 27 עיריות להקמת תשתית והסכמים עם 400 מגרשי חניה. הם גם מספרים על מזכרי רכישה שנחתמו עם 350 חברות שמייצגות ציים של 80,000 כלי רכב. הם גם הזכירו שהרשת שלהם תהיה פתוחה לכל מכונית חשמלית שתגיע לארץ.

בין השמחות ניתן היה לשכוח שהייתה זו בעצם הצגה רשמית ראשונה לפלואנס ZE בארץ, וגם אם אלה עדיין אבות טיפוס הם קרובים ביותר למכוניות שימכרו כאן. בבטר-פלייס מדברים כעת על טווח רשמי של 185 ק"מ בין טעינות (160 בעבר), ומספרים שמכוניות ראשונות ימסרו ללקוחות בסוף השנה. כמה חודשים קודם יחל השיווק ואז גם יתפרסמו המחירים ותוכניות הרכישה.