מאזדה מינאגי. העתיד של יצרנית הרכב הכי 'ישראלית'איקו מאדה, ראש מחלקת העיצוב של מאזדה, ממשיך שושלת משפחתית אצל היצרנית היפנית הכי 'ישראלית': אביו עיצב את ה-RX7 המקורית. וכאשר מאזדה מציבה בז'נבה שתי מכוניות תצוגה מעניינות, הוא מתנדב להסביר לנו מדוע הן כה חשובות ומה מהן נראה על הכביש שלנו.

"המינאגי קרובה למכונית שתיוצר, ורואים זאת בעיצוב שנראה מציאותי. הרבה ממנה יישאר בדגם הסדרתי, אך יש כמובן הרבה פרטי עיצוב שלא יגיעו. בפנים החדשות יש יותר כוח והוספנו את הכנפיים החדשות. רצינו ליצור יותר אופי, כדי שאנשים יזהו את מאזדה מרחוק וזה יגיע לכל הדגמים".

האם זה לא שינוי מהיר מדי אחרי הקו הקודם?
"לא. ההבעה שלנו נותרה דומה. ניסינו לייצר תנועה ואמוציה כמו בעבר, אבל אנחנו מבטאים זאת בדרך שונה. זו אבולוציה".

האם אפשר לקרוא כבר למכונית CX-5, ועל מה היא מבוססת?
"עוד לא הודענו על שם, אבל זו פלטפורמה חדשה לגמרי שתשמש את תפיסת הסקייאקטיב שלנו. היא תגיע לדגמים רבים ומוכרים בעתיד".

האם הסקייאקטיב, שהיא טכנולוגיית מנועים וחסכון משקל, משפיעה על העיצוב?
"שינינו חלקים רבים בפלטפורמה, מתלים ומנועים, ואנחנו רוצים ליצור איכות גבוה בעיצוב שתשקף את השיפור במוצר".

מה הייחוד של המינאגי מול המתחרים?
"אנחנו מדגישים את המסגרת של המכונית, הפרופורציות והיציבה שלה. יש חוזק במבנה הבסיסי, וזה עוד לפני שמדברים על משטחים. אנחנו רוצים עיצוב שיראה מאוד סולידי וחסון. אחרי זה הוספנו פרטים ייחודיים לנו כמו הכנפיים והפגוש".
הפנים החדשות של מאזדה
צילום: מנהל

זו פעם ראשונה שאתם מציגים באירופה את השינארי. מתי נראה את השפעתה ועל מה?
"היא תיראה כבר בדור הבא של המכוניות שלנו. אפילו במאזדה 6 הבאה. אבל יש לנו כמה הפתעות בשבילכם".

היא נראית גדולה יותר מההיצע העכשווי של מאזדה. האם זה הכיוון?
"אישית לא הייתי רוצה להגדיל את המכוניות שלנו. הכיוון שלנו הוא מכוניות קלות ואנחנו חושבים שקטן זה טוב יותר כיום".

האם הטיפול בדפנות, כמו במאזדה 5, יגיע למכוניות נוספות או שאתם נוטשים זאת?
"אישית איני רוצה לעשות יותר מדי דקורציה למכוניות, אבל טיפול כזה מאוד אפקטיבי לדגמים קופסתיים כמו מיניוואן. אז אנחנו יכולים לשמור זאת. זה חלק ממה שאנחנו לומדים כעת".

למכוניות התצוגה גם תא נוסעים שונה. מה זה אומר?
"שיפור איכות הפנים זו המשימה החשובה הבאה שלנו. כאשר העיצוב כבר נמצא שם, הצעד הבא יהיה להביא את התחושה האיכותית".

הדגמים הספורטיביים, MX-5 ו-RX-8, כבר ותיקים. איך מחליפים אותם?
"אלו מכוניות מאוד חשובות לנו. לכל דגם היסטוריה ועבר תהליך אבולוציוני, ואנחנו צריכים להתחשב בכך. אז צריך להמשיך זאת ועדיין לשלב בכך את הכיוון החדש שלנו".