פיאט 500 פרימה אדיציונה
פיאט פתחה בסוף השבוע שעבר רשמית פרק חדש בהיסטוריה שלה: ניסיון שני לחדור לשוק האמריקני. אחרי 27 שנות היעדרות, מאז עזבה את אמריקה בשנת 1984, פיאט חוזרת עם ה-500 הקטנה ומסרה את המכוניות הראשונות.
המכוניות, ממהדורה מיוחדת בשם 'Prima Edizione' ('מהדורה ראשונה' באיטלקית), מיועדות לחובבי פיאט מושבעים. חלקם המתינו לה עוד מאירוע הקלאסיות שערכה פיאט באמריקה ביולי 2010. אחד מהם, שון פולקרטס, מחזיק ברשותו לא פחות מ-90 מכוניות מדגמי פיאט קלאסיים מכל השנים. פולקרטס רכש שתי 'פרימה אדיציונה', עוד טרם שהמכונית הוצגה רשמית.
אחרי 27 שנות היעדרות: פיאט יצאה לדרך באמריקה
צילום: מנהל
שון פולקרטס, אספן עם 90 דגמי פיאט קלאסיים, מקבל לידיו את ה-500 מידי מנהלת המותג באמריקה
המהדורה המיוחדת, שתוצע ב-500 יחידות בלבד, תכלול תגי 'Prima Edizione' בחוץ ובפנים (עם מיקום הרכב בסדרת הייצור). היא מוצעת בשלושה גווני מרכב (לבן, אדום ואפור כהה) ועם תיבת הילוכים ידנית בלבד. פיאט 500 האמריקנית, שמובדלת מאחותה האירופית בפגושים פדרליים (גדולים יותר לפי התקן האמריקני) ובפרטים קטנים נוספים בתא הנוסעים, מצוידת במנוע המולטיאייר 1.4 ליטר של פיאט. מנוע זה לא מוצע בשלב זה ב-500 באירופה, וגם התיבה האוטומטית האופציונלית תשווק בשלב זה רק בשוק האמריקני. כמו כן, ה-500 לאמריקה מיוצרת במפעל קרייזלר במכסיקו, במקום בפולין.