סאאב פניקס
סאאב חשפה בתערוכת ז'נבה מכונית קופה חדשה, שככל הנראה תישאר בגדר מכונית תצוגה ונקראת פניקס (PhoeniX, עם X גדולה להדגשת היותה כפולת הנעה). וכצפוי, מדובר במכונית כלאיים במיטב האופנה הירוקה שהתפשטה בשנים האחרונות בכל תעשיית הרכב.
הפניקס מיועדת כדי לרמוז על העיצוב העתידי של מכוניות סאאב, המותג השוודי שעבר לחיים עצמאיים אחרי שנים ארוכות תחת שליטת ג'נרל מוטורס. וזה אומר כי למרות שהיא ככל הנראה לא תיוצר, חלקים ממנה יופיעו במכוניות שונות בעתיד.
עוף החול של סאאב: מכונית קופה לתצוגה
צילום: מנהל
לפניקס מערכת כלאיים המשלבת מנוע טורבו-בנזין עם מנוע חשמלי. למנוע הבעירה הפנימית נפח של 1.6 ליטר, הספק של 200 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 25.5 קג"מ ב-2,000 סל"ד. מדובר בנתונים דומים לאלה של מנוע הטורבו-בנזין של ב.מ.וו, שמציע נפח, הספק ומומנט כמעט זהים, אך משיג את נתוניו בסל"ד מעט נמוך יותר.
למנוע הבנזין, שמניע את הגלגלים הקדמיים, מצטרף מנוע חשמלי הממוקם מאחור. מנוע זה מספק 34 כ"ס, ומניע את הגלגלים האחוריים – מה שיוצר את הנעה כפולה לא קבועה. למנוע החשמלי מסייעים מצברי ליתיום-יון צנועי קיבולת (1.1 קילו-וואט שעה).
עוף החול של סאאב: מכונית קופה לתצוגה
צילום: מנהל
מערכת הכלאיים מאפשרת לפניקס להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות, ולהגיע למהירות מרבית של 250 קמ"ש – זאת גם בסיוע מרכב אווירודינמי מאוד עם מקדם גרר של 0.25 Cd. תצרוכת הדלק הממוצעת לפי סאאב תעמוד על 20 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 על 119 גרם. למכונית התצוגה מרכב בגודל בינוני, עם אורך של 442 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ ובסיס גלגלים של 255.5 ס"מ. ממד הגובה צנוע יחסית, עם 133 ס"מ, והפניקס יוכל לשכן ארבעה נוסעים (אם כי מאחור המושבים צפויים להיות צפופים למדי).