סאאב 9-3 גריפין
המשפחתית הגדולה של סאאב עוברת שוב מתיחת פנים, קרוב לעשור לאחר שהוצגה לראשונה וזכתה לפלטפורמת אופל וקטרה. אז הווקטרה הוחלפה מזמן על ידי אופל אינסיגניה, אבל ה-9-3 עדיין איתנו, עוברת רענון אחרי רענון בתקווה שהלקוחות ישובו לאולמות התצוגה. לפחות באירופה, שכן בישראל שיווקה הופסק עקב היעדר הביקוש.
הפעם מדובר במתיחת פנים קוסמטית קלה, ובשדרוג לשניים ממנועי הבנזין. מבחוץ ה-9-3 גריפין (Griffin) – כך יכנו אותה מעתה השוודים – מצטיידת בפגושים חדשים ובעדכונים קלים לעיצוב. השינוי המזערי נמשך גם לתא הנוסעים, שם בסאאב מבטיחים שיפור לאיכות ושינויים קלים לעיצוב.
השינוי מובחן יותר מתחת למכסה המנוע, שם יוצעו צמד יחידות כוח חדשות: מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 163 כ"ס שמחליף מנוע 2.0 ליטר עם 150 כ"ס שהוצע עד עתה, וגרסת 220 כ"ס של אותו מנוע שמחליפה את מנוע ה-2.0 ליטר שהציע 210 כ"ס. סאאב לא מפרסמת נתוני ביצועים עם המנועים החדשי, אך הם צפויים להיות מעט טובים יותר מבעבר (9.5 שניות ל-100 קמ"ש עם מנוע ה-150 כ"ס ו-7.7 שניות עם ה-210 כ"ס).
מתיחת פנים נוספת לסאאב 9-3
צילום: מנהל
סאאב 9-3. מעכשיו תקראו לה 9-3 גריפין
מלבד מנועי הבנזין, יוצעו גם שלוש גרסאות של מנוע ה-1.9 ליטר, טווין-טורבו דיזל: 130, 160 או 180 כ"ס. כאן אין שינוי בהשוואה ל-9-3 טרום המתיחה. סאאב תציע את המכונית עם תיבות שישה הילוכים ידניות או אוטומטיות, ובמרכב ליפטבק (סדאן עם דלת אחורית מלאה), סטיישן וקבריולה עם גג בד. הופעת הבכורה של ה-9-3 המחודשת צפויה בתערוכת ז'נבה, והיא לא תגיע לישראל.