אודי A8 L סקיורטי. הצ'קלקה המקורית בתוספת תשלום
לידיעת הקוראים בנימין נתניהו ואהוד ברק: אודי משיקה מכונית משוריינת חדשה, המבוססת על ה-A8. קוראים לה אודי A8 L סקיורטי (Security), והיא מצוידת בכמעט 1.4 טון של שיריון נגד קליעים, רימוני יד ומטעני נפץ. כפי ששמה מרמז, היא מבוססת על גרסת בסיס הגלגלים הארוך של אודי A8 החדשה, ואורכה הכללי עומד על 527 ס"מ.
הסקיורטי מצוידת בלוחות פלדה בדלתות וחלונות עם מיגון מפוליקרבונט, ומיגון מלא גם לרצפת המרכב. בנוסף לכך יש לה שלל מערכות בטיחות שישמרו על נוסעיה היקרים: מערכת אוטומטית לכיבוי אש, בלוני חמצן בתא המטען למקרה שנכנסים לאזור המזוהם בגז רעיל (תא הנוסעים כמובן אטום לכניסת רעלים), ומערכת מילוט עם נפצים בצירי הדלתות, למקרה שמערכות הרכב הרגילות ניזוקו. צמיגי אל-תקר יאפשרו תנועה במהירות של 80 קמ"ש גם במקרה של בריחת אוויר מהגלגלים.
גם אבזור המותרות לא חסר. שועי עולם וסתם עשירים דאגנים, יוכלו להתפנק עם צמד מושבי עור חשמליים מאחור, כולל אפשרות למסאז' ואוורור המושבים. בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מערכת שמע יוקרתית מבית Bose, מסך מולטימדיה "10.2, מקלט טלוויזיה ועוד. יש גם מערכת כריזה מובנית לתקשור עם הנתינים כשאינך מעוניין לפתוח את החלון, ואודי תציע אפילו צ'קלקה מקורית ואורות אזהרה אחרים.
שומרת עליך: אודי A8 סקיורטי
צילום: מנהל
ה-A8 L סקיורטי תצויד במנוע W12 בנפח 6.0 ליטר עם 500 כ"ס ו-63.7 קג"מ. הוא יאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות, ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. תצרוכת הדלק לא מרשימה כצפוי (7.4 ק"מ לליטר), אם כי מדובר בשיפור משמעותי בהשוואה ל-A8 המשוריינת הקודמת (6 ק"מ לליטר).
וכמה יעלה התענוג? אודי לא מפרטת. בכל מקרה, אם אתם שואלים, סימן שמשרד האוצר לא מממן לכם אחת מכספי הציבור, אז כנראה שהיא לא ממש בשבילכם.