דודג' צ'ארג'ר SRT8
דודג' הציגה בתערוכת שיקאגו את גרסת הביצועים החדשה של הצ'ארג'ר (Charger), מכונית הסדאן הגדולה. הדור השני של הצ'ארג'ר הוצג בתערוכת דטרויט בחודש שעבר, וכעת מגיעה תורה של ה-SRT8, שתעורר את בלוטות החשק אצל חובבי מכוניות השרירים באשר הם.
לצ'ארג'ר SRT8 מנוע המי (HEMI) עם שמונה צילינדרים בנפח 6.4 ליטר (6.1 בדור הקודם). הוא מספק 465 כ"ס ו-64.5 קג"מ (431 ו-58 בהתאמה בעבר), אך למרות תוספת הכוח יהיה חסכוני יותר מהדגם אותו הוא מחליף, כך לפי מותג הביצועים של קרייזלר. כנראה שאפילו מכוניות שרירים לא יכולות להתחמק מהשפעות עליית מחירי הדלק.
בדודג' מצהירים על ביצועים מרשימים, עם מהירות מרבית של 280 קמ"ש (10 יותר מבעבר) ומיאוץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בפחות מחמש שניות (לעומת חמש בדיוק בדגם הקודם). אגב, באופן מעניין, דודג' בוחרת לנקוב בנתוני הספק ומומנט נמוכים יותר מאלה שסיפקה לאותו מנוע בצ'אלנג'ר SRT8, שם ההספק עומד על 470 כ"ס והמומנט על 65.2 קג"מ.
דודג' צ'ארג'ר מחממת מנועים עם גרסת SRT8
צילום: מנהל
דמיינו את זה מגיח פתאום במראה האחורית. לא תזוזו לנתיב הימני?
מלבד המנוע המרשים, ה-SRT8 מקבלת גם טיפול קוסמטי מתבקש, כולל ספויילר אחורי וחרטום אגרסיבי הכולל מכסה מנוע מוגבה וסבכה שחורה. לעיצוב הספורטיבי תורמים גם חישוקי "20 חדשים. מתחת למרכב, דודג' מבטיחה מערך מתלים משודרג והפעם גם מתכוונן אלקטרונית עם שני מצבים (אוטומטי או ספורט). שיפורים בוצעו גם להיגוי, שיציע מעתה תחושה ישירה יותר ותגובה מהירה מבעבר, כך לפי האמריקנים.
ה-SRT8 החדשה תשווק באמריקה החל בסתיו הקרוב. מחיריה עדיין לא פורסמו.