נראה שמבחינת פולקסווגן הפאסאט תמיד נתפסה כמכונית סנובית, כזו שהיא קצת מעל העדר ושאמורה להיות יוקרתית יותר מאשר שאר המתחרות בקבוצה. במובנים רבים ניתן לראות בפאסאט גם את זו שמשכה בשנים האחרונות את כל הפלח הזה לתחושה הרבה יותר מהודרת ויוקרתית מבעבר.

מסתכלים
והדברים האלה בפירוש בולטים גם בהצגת הדור השביעי לרבת המכר של פולקסווגן. למעשה, נראה שהמוטו מאחורי העיצוב החדש לו זכתה המכונית הוא יצירת מראה יוקרתי, גדול ומכובד מבעבר. וזה בפירוש הצליח לאנשים בוולפסבורג, בייחוד אם מתבוננים בפאסאט כשהיא לובשת גוונים כהים. לא קשה לזהות שהבסיס לדגם החדש הינו הדור היוצא, אבל לטענת אנשי פולקסווגן, למעט הגג כל חלקי המרכב החיצוניים חדשים.
מבט מקרוב יגלה כי הקווים המעוגלים של פעם הוחלפו בכאלה שהינם חדים ורבועים; זה נכון מכל זווית אבל בולט בעיקר באחוריים שמזכירים כעת את אלה של הפייטון, ספינת הדגל של היצרן, וגם בחרטום. ואם כבר יישרנו מבט לפנסים, אז נמצא כאן פירוש תלת מימדי לחזית המשפחתית שכבר פגשנו בגולף, בפולו ובדגמים נוספים של המותג.
פולקסווגן פאסאט: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג
ואם הדמיון החיצוני לדור היוצא עדיין קיים הרי שבתא הנוסעים אין הפתעות גדולות, והקשר הרבה יותר ברור. מדובר באבולוציה ברורה לקו המוכר של פולקסווגן, כאשר השינויים העיקריים נוגעים לפרטים קוסמטיים כמו החלפת בקרת האקלים, או מיקום שעון אנלוגי במרכז סביבת הנהג. אבל זה לא בהכרח רע, כי האווירה המאוד מוקפדת ואיכותית למגע ולעיין נותרה, עם אותה הנדסת האנוש טובה ותשומת לב לפרטים כמו דיפון תאי האכסון. גם האווירה עשירה למדי, בייחוד בגרסת הפרימיום בה נהגנו; כאן גם קל לקבל תנוחת נהיגה טובה בזכות שפע אפשרויות הכיוון החשמליות למושב. המרחב מאחור טוב מאוד לרגליים אך קצת פחות מרשים לראש.

כשנוסעים
באופן מעניין גם בחרטום פולקסווגן פאסאט המקומית אין שינויים, כאשר מנוע ה-1.8 TSI המוגדש והמוכר מהדגם היוצא, ממשיך היישר לדור החדש. עם 160 כ"ס הוא כבר אינו מהחזקים בתחום, אך זמינות הכוח 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד, טובה למדי. זה יחד עם תיבת ה-DSG החדשה והיעילה שלה שבעה הילוכים, יוצרים מכונית עם ביצועים טובים למדי. היא אינה מהירה או תזזיתית, אך כמעט בכל מצב מציעה כושר האצה טוב כמו שרומז נתון ההאצה (8.5 שניות למאה קמ"ש). מדובר ביחידת כוח נעימה שבזכות בידוד רעשי המנוע, שקטה בעיר ומגיעה לקצב מהיר כמעט מבלי להרגיש.
לפי היבואן הפאסאט החדשה אמורה להיות אחת החסכוניות בקבוצתה, ולפחות בנסיעת המבחן היא אכן הציגה צריכת דלק נמוכה למדי.

בניגוד ברור לכמה מהמתחרות שלה הפאסאט היוצאת לא התימרה להציע התנהגות כביש ספורטיבית או חדה במיוחד, והדור החדש ממשיך בדרך הזו. הוא מבצע את כל פקודות הנהג באופן ברור וצפוי, תנודות המרכב מרוסנות באופן נכון, ואפילו ההיענות לפקודות ההיגוי מדודה. אך משהו בקשר אדם מכונה חסר. ההגה אינו מתקשר במיוחד, ושאר מכלולי השלדה אמנם מבצעים את המוטל עליהם כראוי אך במקביל עסוקים בבידוד הנהג מהנעשה בכביש. נוחות הנסיעה, בהתאם למוכר מגרמניה, קצת נוקשה בעיר (בייחוד על שיבושים קטנים) אך משתפרת בנסיעה מהירה.
פולקסווגן פאסאט: מבחן דרכים (השקה)
צילום: רונן טופלברג
מסכמים
בסופו של דבר וכמו שרומז העיצוב, הדור השביעי של הפאסאט אינו מסמן שינוי קיצוני לעומת מה שהכרנו אלא יותר שיפור עקבי. פולקסווגן פאסאט החדשה נראית מכובדת, גדולה יוקרתית מקודמתה ורוב הזמן היא גם שקטה ונעימה יותר. וכן, היא גם מרגישה מעט יותר מהודקת ורהוטה. זו אינה פריצת דרך עבור היצרן או מכונית שמשנה את התפיסות בקבוצה, אך היא עדיין, כרגיל, אחת המתחרות הבולטות בפלח.
תג המחיר, החל מ-190,000 שקלים (230,000 שקלים למכונית ההדגמה) נראה קצת יקר ביחס למתחרות, אבל בפולקסווגן מאמינים שעבור הסמל שלהם הלקוח המקומי מוכן לשלם קצת יותר.
הרבה יותר על הפאסאט והשינויים שעברה תוכלו לקרוא בגיליון אוטו הקרוב.