מרצדס SLK במהדורת ההשקה "Edition 1"
מרצדס חשפה את ה-SLK החדשה, דור שלישי למכונית הרודסטר היוקרתית מאז הושקה לראשונה ב-1996. ואחרי שחוללה מהפכה בתעשיית הרכב בשנות ה-90 עם הגג הקשיח המתקפל, אותו החזירה לייצור סדרתי עשרות שנים לאחר שנעלם, הדור השלישי של ה-SLK יבצע מיני מהפכה נוספת. הפעם מדובר בגג קשיח עם חלון זכוכית גדול, אותו ניתן להקהות בלחיצת כפתור בכדי למנוע מקרני השמש לחדור לתא הנוסעים. גג זה יוצע בתוספת תשלום, ויהיה אחד משלושה גגות לבחירה: רגיל בצבע הרכב, משולב בחלון זכוכית רגיל והגג הייחודי, שמכונה בפי מרצדס "Magic Sky Control" ("שליטה קסומה בשמיים").
ה-SLK החדשה מאמצת סממני עיצוב רבים של הדור השני של מרצדס CLS, ובראשם חרטום עם סבכה גדולה ובמרכזה סמל מרצדס בולט. הגרמנים יציעו שני עיצובי חרטום, הנבדלים ביניהם בעיקר במבנה הפגושים. מרכב המכונית נותר נאמן לעקרונות מכוניות הרודסטר הטהורות, עם מכסה מנוע ארוך וצמד מושבים שקרובים לגלגלים האחוריים. ל-SLK גג קשיח המתקפל לאחור בשלושה חלקים, ומרצדס לא מפרטת בשלב זה מה מידות המכונית ומה נפח תא המטען. עם זאת, הגרמנים מתגאים בנתון היעילות האווירודינמית, ששופר משמעותית מ-0.32Cd בדור השני, ל-0.30Cd בדור החדש.
תמונות רשמיות: מרצדס SLK החדשה
צילום: מנהל
הרודסטר החדשה תצויד בתחילה בשני מנועים לבחירה, שיוצעו עם שלושה הספקים. גרסת הבסיס תהיה ה-SLK 200, לה מנוע 1.8 ליטר עם מגדש על ו-184 כ"ס, זהה לדגם הקודם. אלא שבסיוע מערכת עצור-סע (שתהיה תקנית בכל הגרסאות) והשיפור האווירודינמי, הביצועים ותצרוכת הדלק שופרו: ה-200 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.0 שניות (7.9 בעבר) ועד למהירות מרבית של 237 קמ"ש (232). תצרוכת הדלק תעמוד על 16.4 ק"מ לליטר בממוצע (לעומת 12.5) ופליטת CO2 על 142 גרם לק"מ לעומת 190 בעבר. כל זאת גם בסיוע תיבת שבעה הילוכים אוטומטית, המחליפה את תיבת חמשת ההילוכים הישנה. גרסה זו תהיה היחידה שתוצע גם עם תיבה ידנית.
דגם הביניים בהיצע יהיה ה-SLK 250, שיצויד באותו מנוע ארבעה צילינדרים אך עם הספק של 204 כ"ס. זה יספיק בשביל מיאוץ קלאסי בתוך 6.6 שניות ומהירות מרבית של 243 קמ"ש, לצד תצרוכת דלק מרשימה של 16.1 ק"מ לליטר בממוצע ו-144 גרם פחמן דו-חמצני. אף היא מצוידת בתיבת שבעה הילוכים אוטומטית ובהנעה אחורית.
תמונות רשמיות: מרצדס SLK החדשה
צילום: מנהל
הגרסה הבכירה, למי שמעוניין ב-SLK החזקה ביותר בינתיים, תהיה ה-SLK 350. זו עושה שימוש במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר עם 306 כ"ס, שמאיץ את הרודסטר הקטנה ל-100 בתוך 5.6 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק שלה תעמוד על 14 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת ה-CO2 על 167 גרם. מדובר בנתון פליטת מזהמים נמוך משמעותית מבעבר (209 גרם), למרות שהביצועים נותרו דומים.
עוד נמסר כי ה-SLK החדשה תוצע עם שלושה מערכי מתלים לבחירה: מתלים רגילים ללא תוספת תשלום, מתלים ספורטיביים עם הנמכה והקשחה, ומתלים מתכווננים שמותאמים אוטומטית למהירות ולאופי הכביש. גם אבזור הבטיחות יכלול שפע אפשרויות, בהן מערכת המתריאה במקרה של עייפות, מערכת לזיהוי שלטי מהירות שמציגה את המהירות המותרת בלוח המחוונים, ומערכת ההגנה ההיקפית של מרצדס, PRE-SAFE, שמזהה תאונה ומכוונת את ההגה והמושבים למצב הבטוח ביותר בתוך חלקיקי שניה. מערכת זו תוצע בנוסף גם עם רכיב אקטיבי, המזהה סכנה לפגיעה ברכב מלפנים ובולם את המכונית למניעת התנגשות.
תמונות רשמיות: מרצדס SLK החדשה
צילום: מנהל
גרסת ההשקה המיוחדת, "Edition 1"
מרצדס SLK החדשה תוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בראשית חודש מרץ הקרוב. באירופה ניתן יהיה להזמין אותה עוד קודם לכן, החל מה-17 בינואר, ומחירה יעמוד על החל מ-38,675 יורו ל-SLK 200 (כ-180,000 שקל), החל מ-44,256 יורו ל-SLK 250 (כ-206,000 שקל), והחל מ-52,300 יורו לגרסת ה-SLK 350 (כ-243,000 שקל). בנוסף לאלה תוצע גם גרסת השקה מיוחדת, המכונה "Edition 1" (מהדורה 1), שתכלול רכיבי עיצוב מבית AMG כולל חישוקים קלים, מושבי עור בשני גוונים ושלל תוספות. ניתן יהיה להזמין אותה עם כל אחד משלושת המנועים, ומחירה יעמוד על בין 8,490 ל-8,990 יורו (בין כ-39,500 לכ-42,000 שקל) יותר מהדגם הרגיל עליו תתבסס.