פורשה 918 RSR
אם כשאתם שומעים את המונח "מכונית כלאיים", כל מה שעולה לכם לראש זה טויוטה פריוס לבנה נוסעת לאיטה בנתיב הימני, בפורשה רוצים שתחשבו שנית. יצרנית מכוניות הספורט הגדולה בעולם הציגה בתערוכת דטרויט את ה-918 RSR, גרסת הקופה של מכונית תצוגה בשם 918 ספיידר מתערוכת ז'נבה שנערכה במרץ 2010. וכמוה, גם ה-RSR צפויה להגיע לייצור סדרתי.
משפחת ה-918, שתצטרף לדגמי פורשה הקיימים, תציע שתי מכוניות על דו-מושביות עם מנוע V8 בנזין, הממוקם מאחורי המושבים ומניע את הגלגלים האחוריים. אליו יצטרפו צמד מנועים חשמליים שמניעים את הגלגלים הקדמיים באמצעות אנרגיה שהם אוגרים בזמן הבלימה. מטרתם לסייע בהאצה ולחסוך דלק, והם יעלו את ההספק המרבי של ה-918 מ-563 כ"ס של מנוע ה-V8, לעד 767 כ"ס בשיא פעולת מערכת הכלאיים.
פורשה מדגימה טכנולוגיה עם 918 RSR
צילום: מנהל
ה-918 RSR, שחוזה את גרסת המירוץ של ה-918, מצוידת בתא נוסעים ייעודי עם מושב בודד וכלוב התהפכות, אך בדגם הסדרתי צפו לתא נוסעים דומה יותר לספיידר מאשתקד. ובמילים אחרות, מהודר ומאובזר בהרבה ממכונית התצוגה החדשה. דלתות כנפי השחף שנפתחות מעלה וקדימה, צפויות להגיע לייצור וכך גם העיצוב החיצוני בשינויים קלים.