ביואיק וראנו
ביואיק, מותג היוקרה של ג'נרל מוטורס, תשיק בתערוכת דטרויט בסוף השבוע הבא את הווראנו (Verano). מדובר במכונית יוקרה קומפקטית חדשה, שמבוססת על שברולט קרוז. ואם העיצוב נראה לכם מוכר, אתם לא טועים: הווראנו היא לא אחרת מביואיק אקסל (Excelle), שהושקה בסין לפני כחצי שנה עם אותו עיצוב בדיוק. הדימיון נמשך גם לתא הנוסעים, שם ניתן למצוא סביבת נהג דומה מאוד גם לקרוז.
ביואיק וראנו תובדל מאחותה הסינית בעיקר בעיצוב החישוקים הקלים, ומתחת למכסה המנוע ביחידת הכוח. במקום מנועי 1.6 ו-1.8 ליטר המוצעים באקסל, לווראנו מנוע 2.4 ליטר עם 177 כ"ס, שמקורו בביואיק ריגל (גרסת ביואיק לאופל אינסיגניה, שם הוא מספק 182 כ"ס). מנוע זה מאפשר מיאוץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 8.0 שניות, זאת בסיוע תיבת שישה הילוכים אוטומטית. בעתיד צפויה גרסה נוספת, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר. מפרט טכני של גרסה זו עדיין לא פורסם.
אחרי סין, גם אמריקה מקבלת שברולט קרוז יוקרתית
צילום: מנהל
הווראנו מצוידת בבסיס גלגלים (268.5 ס"מ) וגובה (148 ס"מ) זהים כמובן לאלה של שברולט קרוז, אך בדומה לאקסל היא ארוכה יותר (467 ס"מ לעומת 453.5) ורחבה במקצת (181.5 לעומת 179.5 ס"מ בקרוז). באופן מעניין, למרות תוספת האורך הווראנו תציע נפח הטענה מצומצם יותר בתא המטען: 396 ליטר לעומת 450 ליטר בקרוז.
המשפחתית החדשה של ביואיק תשווק באמריקה מהרבעון הרביעי של 2011, ובשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה. עם תחילת השיווק של הווראנו באמריקה, גוברים הסיכויים לפגוש בה גם בישראל. מחברת UMI, יבואנית המותג, נמסר כי מוקדם עדיין לדבר על תוכניות לשיווק המכונית בשוק המקומי, אם כי בכוונת היבואנית להרחיב את היצע דגמי ביואיק גם לקטגוריות נמוכות יותר מהן היה בעבר.