נבחרת אופל החדשה, מימין: אילן טל, אסי שמלצר ושלמה שמלצר (צלם: רונן טופלברג)
אופל תחזור לראש טבלת המכירות בשוק הרכב הישראלי. כך הבטיח שלמה שמלצר, היבואן החדש של אופל, באירוע השקת המותג בארץ. יעדיו של שמלצר וציוותו שאפתנים למדי. על-פי אילן טל, מנכ"ל אופל המשותף, בכוונתם למכור 5,000 מכוניות כבר השנה, כאשר יותר ממחיצתם (2,750 יחידות) מדגם האסטרה, 1,500 יחידות מהקורסה והשאר (750 יחידות) מהאינסיגניה. בשנה הבאה, 2012, הם כבר מצפים להגיע לנתח שוק של 5%, כאשר שנה אחר-כך הם שואפים להגיע למקום החמישי בטבלת המכירות וב-2014 ברצונם לכבוש את המקום השלישי בדירוג המותגים בארץ. תוכניות גרנדיוזיות ללא צל של ספק.

כאמור, המכונית החשובה ביותר בהסתערות על ישראל תהיה אופל אסטרה החדשה המתבססת על הפלטפורמה שמשמשת גם את שברולט קרוז. האסטרה תגיע מצוידת בתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ומנוע 1.6 ליטר (115 כ"ס, 182 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-13.3 שניות) או 1.4 ליטר מוגדש טורבו (140 כ"ס, 201 קמ"ש, 10.2 שניות). המחירים יהיו תחרותיים בהרבה ממה שהתרגלנו מאופל בעבר ויהיו קרובים מאוד לאלה של מובילות השוק. האסטרה 1.6 ליטר תעלה 122,000 שקלים בגרסת "ציי הרכב" ו-125,000 שקלים בגרסה "הפרטית" כשההבדל ביניהן הוא בקרת האקלים המפוצלת, חישוקים קלים, הגה מדופן עור ותפעול מערכת השמע מההגה. בנוסף, תוצע גם גרסת הספורט-טורר (סטיישן) שתעלה 129,000 שקלים. גרסת ה-1.4 ליטר תגיע רק ברמת האבזור הגבוהה ותעלה 135,000 שקלים.

אופל רוצה להיות מותג הרכב השלישי בגודלו בישראל
צילום: רונן טופלברג, יצרן
אופל אינסיגניה ספורט טורר
המכונית השנייה בחשיבותה מבחינת מכירות היא כמובן אופל קורסה שזכתה לאחרונה לפנים חדשות ושדרוג תא הנוסעים. היא תצויד במנוע 1.4 ליטר, 100 כ"ס (180 קמ"ש, 13.9 שניות) ותעלה 100,000 שקלים בגרסה האוטומטית. זו תצויד במערכת שמע מקורית, אך רק ארבע כריות אוויר (לעומת 6 באסטרה).

ספינת הדגל של אופל בארץ תהיה אופל אינסיגניה הגדולה שתגיע עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו (220 כ"ס) ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (240 קמ"ש, 7.8 שניות למאה). המכונית תוצע בשלוש תצורות מרכב: 4 או 5 דלתות וספורט-טורר ובמחיר של 175,000 שקלים, 178,000 שקלים ו-185,000 שקלים בהתאמה. בשלמה מכוונים אותה לתחרות מול פולקסווגן פאסאט והונדה אקורד אך לא מול הגזרה התחרותית יותר של התחום שם ממקומות מאזדה 6, סובארו B4 ופורד מונדיאו למשל.
לאופל תוכניות מרובות (על כך בהמשך) אך הדגם הבא שיגיע לארץ יהיה המריבה, מיניוואן קומפקטי שהוצג בתערוכת ז'נבה לפני כשנה. תחילה יגיע הרכב בגרסת דיזל אוטומטית ואחרי כן עם מנוע בנזין.

אופל רוצה להיות מותג הרכב השלישי בגודלו בישראל
צילום: רונן טופלברג, יצרן
אופל מריבה, אצלנו במהלך 2011

המכוניות של אופל יזכו לשלוש שנות אחריות בארץ ואסי שמלצר מנכ"ל אופל סיפר על כך שהמותג ישתמש במרכז הלוגיסטי החדש שהקימו בצריפין. שם ימוקם מרכז ההכנה למסירה ושם גם תתבצע המסירה ללקוחות המרכז. לפי שמלצר ארבעה אולמות תצוגה ראשונים יחלו את הפעילות כבר בהשקה הרשמית של המותג ב-11.1 ועימם גם 15 מוסכים.