סיטרואן C5
סיטרואן C5, המשפחתית הגדולה של סיטרואן, עומדת לזכות בקרוב בחידוש חשוב: מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 156 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. יחידת הכוח החדשה תחליף את מנוע ה-2.0 ליטר הוותיק עם 143 כ"ס, ששודך לתיבת ארבעה הילוכים ארכאית. בשילוב החדש ניתן לפגוש בין היתר גם במשפחתית הקומפקטית פיג'ו 308.
לגרסה החדשה 156 כ"ס ו-24.5 קג"מ (לעומת 143 כ"ס ו-20.3 קג"מ) והשיפור בביצועים הוא דרמטי: 9.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לעומת 12.8 בעבר, ומהירות מרבית של 210 קמ"ש (לעומת 205). לאור הניסיון עם חטיבת הכוח הזו, מדובר בשדרוג גדול ומשמעותי עבור המכונית הגדולה של סיטרואן.
בעבר חששו ביבואנית שהקהל המקומי יתקשה לעכל מכונית כזו עם מנוע קטן יחסית. אולם נראה שבשנה האחרונה, בייחוד בזכות המהלכים של קונצרן פולקסווגן, חל שינוי בתפיסת הקהל של מנועי טורבו קטנים. הגרסה החדשה של סיטרואן C5 תנחת אצלנו בתחילת 2011, ונראה שתשמור על מחירה הנוכחי. ייתכן שבלובינסקי, יבואנית המותג, יציעו את המכונית לראשונה גם עם מערך מתלי "ברזל", כלומר לא פניאומטי, דבר שיאפשר תג מחיר תחרותי יותר.