גרייט-וול סטידמכונית סינית שנייה מגיעה לישראל, והפעם טנדר במחיר זול במיוחד. כפי שסיפרנו לפני מספר חודשים, חברת המזרח (יבואנית לנד רובר) קיבלה אישור ממשרד התחבורה לייבא את גרייט-וול סטיד (Great Wall Steed), טנדר סיני בגודל בינוני. כלי רכב ראשונים אף הגיעו לארץ לצורך בדיקות של היבואנית, ולטובת הליכי התקינה. עם החלטת משרד התחבורה, לדחות בעוד שנה את יישום חיוב בקרת היציבות בכלים מסחריים, נפתחה הדלת גם עבור ייבוא רכב זה ב-2011.

הסטיד יגיע אלינו עם קבינה רגילה או כפולה, ועם הנעה אחורית או כפולה. הוא יגיע תחילה דווקא עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר (135 כ"ס) שמקורו במיצובישי ועם תיבה ידנית. בהמשך עשוי להצטרף להיצע מנוע דיזל בנפח 2.8 ליטר שמייצר 95 כ"ס. על פניו נראה המפרט הטכני כלא מתאים לביקוש בשוק המקומי (שמחבב דיזל-אוטומטי) אבל על כך, מאמינים ביבואנית, יפצה תג מחיר תחרותי.
מקורות במזרח מאמינים שהרכב יעלה כ-135,000 שקל כולל מע"מ, מחיר זול בהרבה מכל טנדר אחר בשוק. במזרח מציינים שרמת האבזור תהיה גבוהה, אם כי ציוד הבטיחות לא מרשים: שתי כריות אוויר וללא בקרת יציבות.
מעניין לציין כי שלוש מכוניות פרטיות של גרייט-וול הגיעו לארץ למטרות בחינה, והן כבר נעות מספר חודשים על הכביש. עם זאת, במהלך 2011 לא צפויה תחילת השיווק של מכוניות פרטיות.