גרייט-וול בדרך, טנדר תחילהאחרי ההצהרות על תחילת שיווק שנגחאי אוטומוטיב (SAIC) בישראל, מגיע תורה של יצרנית רכב נוספת: גרייט-וול. והפעם, במקום לובינסקי, לייבוא אחראית חברת המזרח – יבואנית לנד רובר. כפי שסיפרנו בעבר, חברת המזרח נמצאת זמן רב בקשר עם היצרנית הסינית, ובחודשים הקרובים הקשר הזה עומד לעבור לפסים ממשיים.

המזרח קבלה אישור ממשרד התחבורה לייבא את הטנדר של היצרנית, וצמד כלי רכב ראשונים יגיעו תוך חודשיים כדי לסיים את הליכי התקינה. מדובר בטנדר שמכונה סטיד (Steed, סוס) או ווינגל (Wingle) בהתאם לשוק, ואשר משווק גם באיטליה. כמו רוב הטנדרים בארץ, הרכב עומד בתקינת יורו 4 ואינו מצויד בבקרת יציבות. לפחות כרגע, נראה שיוצע עם שתי כריות אוויר בלבד.

הפרט הבולט ביותר בסטיד, הוא חוסר ההתאמה לנוסחה הפופולרית בישראל: במקום דיזל-אוטומט, הוא יגיע עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר (135 כ"ס) ותיבת הילוכים ידנית. הרכב יוצע עם הנעה אחורית או כפולה, ובשתי רמות גימור מהודרות, כשגם לבסיסית יהיו ריפודי ודיפוני עור.
 
היבואנית מודעת לחוסר ההתאמה, אבל בכיריה מניחים שמחיר תחרותי – לטענתם הנמוך בקבוצה – יסייע למכירות. כמו כן, בכוונתם לכוון את הסטיד לפלח רכבי הפנאי.

מה שברור הוא שמכאן לא יגיעו הכמויות הגדולות, ולכן במזרח מצפים להגעת סדרת הווליקס של גרייט-וול ובראשה המכונית שמכונה ווליקס C30 (ובאנגלית - Voleex). מדובר במשפחתית קומפקטית באורך 445 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 261 ס"מ. היא מצוידת במנוע 1.5 ליטר עם 104 כ"ס ובתיבה אוטומטית רציפה, ושישה יחסי העברה מוגדרים למצב ידני. עיצובה מזכיר באופן ברור את פיאט לינאה, גרסת הסדאן של הגרנדה פונטו.

המשפחתית ואחיותיה לסדרה (סופר-מיני דומה להפליא לטויוטה יאריס בשם ווליקס C10 ומשפחתית גדולה), אמורות לזכות לתקינה אירופית (יורו 5) באמצע השנה הבאה, ואז גם יחל שיווקן.

מעניין לציין שגריטוול הייתה מעורבת לא פעם במחלוקות ובתביעות, והתמודדה בין היתר עם האשמות על העתקה של דגמי פיאט, ניסאן וטויוטה.