האם נחוש בשיפור משמעותי בשירותי האוטובוסים בגוש דן בשנה הבאה? כך לפחות מבטיח משרד התחבורה, שהודיע על הקדמת הפעימה השנייה בתוכנית לשיפור שירותי התחבורה הציבורית בישראל. במסגרת השלב השני, יוחלפו 70 קווים ותיקים ולא יעילים ב-51 קווים חדשים, מהירים ובתדירות גבוהה מבעבר, כך לפי הודעת משרד התחבורה.
במסגרת התוכנית, תתאפשר לראשונה קניית כרטיס נסיעה למסלול נסיעה יומי. כרטיס זה יאפשר לנוסע להחליף אוטובוס בלי צורך לשלם עבור הנסיעה השנייה בנפרד. כמו כן, האחדת תעריפי המפעילים השונים לפי שני תעריפים עיקריים (עירוני ובינעירוני), תאפשר הצעת כרטיס נסיעה ("רק קו") אחיד לכל חברות האוטובוסים. כיום נוסעים המבקשים לנסוע באוטובוסים של חברות שונות, נדרשים להחזיק בכרטיס נפרד לכל חברה.
ממשרד התחבורה נמסר כי במסגרת הפעימה הראשונה, בוצעו שיפורים לשישה קווים במרכז הארץ. בסקר שביצע המשרד, נמצא כי 43% מהמשתמשים בשירות המשודרג היו מרוצים או מרוצים מאוד מהשינוי, בעוד של-57% לא הייתה דעה או שהיו לא מרוצים מהשינוי.
במסגרת התוכנית לשיפור השירות בתחבורה הציבורית, משרד התחבורה יחליף גם תחנות אוטובוס (הליך הנמצא בעיצומו, כפי שניתן להבחין בערי גוש דן בחודשים האחרונים) בתחנות מודרניות. כמו כן, יותקנו בתחנות שלטים דיגיטליים, שיודיעו לנוסעים מתי צפוי להגיע האוטובוס הבא לתחנה.