סאטליס 125. יקר (אבל יש לו אחים גדולים)
מצבו של השוק הדו-גלגלי בישראל אמנם אינו מזהיר במיוחד – השנה חלה ירידה של כ-20% במכירות, בעקבות עליית תעריפי ביטוח החובה – אך זה לא מפריע לשחקן חדש-ישן להצטרף לשוק ולנסות את מזלו: קטנועי פיג'ו. קטנועים אלו הגיעו לשוק לראשונה באמצע שנות ה-90, אך במהלך שנות ה-2000 הלך והצטמק ההיצע בהדרגה עד שלמעשה הופסק השיווק כליל. אבל לאחרונה שינתה חטיבת הקטנועים של פיג'ו פאזה, והחלה לחשוב באופן גלובלי יותר – זאת לאחר שקודם לכן התמקדה בעיקר בשוק האירופי. ייצור הדגמים היותר-עממיים בהיצע הועבר לסין להורדת עלויות, והסכם אספקת מכלולים מכניים עם פיאג'ו איפשר את הרחבת ההיצע גם לפלחי שוק יוקרתיים יותר, עד נפחי מנוע של 500 סמ"ק.
ועכשיו – דווקא עכשיו – החליטה חברת לוביסנקי, יבואנית פיג'ו, לחדש את היבוא ולהסתער על השוק הישראלי במלוא המרץ. "למרות המצב הקשה-לכאורה, אנו מאמינים שהשוק במגמת גידול", אומר נעמן זוהר, מי שהתמנה לנהל את מותג פיג'ו (ואשר ניהל בעבר את חטיבת האופנועים של "מאיר", יבואני הונדה). לדבריו, לא חסרים לקוחות שמאסו בשני המותגים הטאיוואניים השולטים בשוק, סאניאנג וקימקו. עם זאת, יד המכירות לשנה הראשונה צנוע, 500-600 כלים בלבד. אין מדובר, כך זוהר, בשיטת זבנג וגמרנו – המותג יבנה בעבודה קשה לאורך זמן. "ללובינסקי יש אורך נשימה, אנחנו כמו רצים למרחקים ארוכים" הוא מסביר.
קשת הדגמים בהחלט מגוונת, ומציגה קטנועים בהחלט אטרקטיביים – אך בינתיים לא בתחום המיינסטרים, שם עיקר כוחם של המותגים הטאיוואנים הגדולים. ההיצע כולל שלושה קטנועי 125 פשוטים וזולים, שלושתם עם מנועים צנועי-הספק ומקוררי אוויר ושלושתם מיוצרים בסין. דווקא הזול ביניהם, Sum-up, הוא המרשים ביותר – לפחות מבחינה ויזואלית – עם עיצוב נאה הכולל פנס קדמי כפול. מחירו לצרכן כ-12,000 שקל. מחיר הדגמים הבסיסיים האחרים, Tweet (עם גלגלי "16) והויוהסיטי המוכר היטב בשוק, מגיע עד 14,000 שקל. שלושת הכלים הללו יהוו את חוד החנית בהחדרת מותג פיג'ו לשוק, ומכירתם מתחילה כבר בימים אלה.
בצד השני של סגמנט ה-125 נמצא שני דגמי מנהלים מפוארים, שמחיריהם נעים בין 25,000-27,000 שקל לערך. לשני אלו, סאטליס 125 וג'אופוליס 125, צפויים חיים קשים בשוק – קטנועים במחירים הללו ממעטים להמכר כאן, בעיקר בשל האלטרנטיבות הטאיוואניות הזולות משמעותית. ואכן, לפיג'ו חסרים דגמי 125 בסגמנט הביניים, בתחום המחירים שבין 15,000 ל-20,000 ש"ח, שם נמצא את הקטנועים הנמכרים ביותר בשוק דוגמת מלך המכירות הנוכחי, הג'וירייד 125 של סאניאנג. זאת ועוד: אותם דגמי 125 יקרים של פיג'ו נמכרים במחירים דומים לאלו של קטנועי 250 מצליחים דוגמת סאניאנג ג'וירייד ופיאג'ו X-אבו. לפיג'ו אין בכלל קטנועי 250 סמ"ק, לאחר שקטגוריה זו איבדה משמעות בשוק האירופי.
דווקא בנפחי המנוע הגדולים יותר יש לפיג'ו אופציות מענינות. בעיקר הרשימו את הח"מ דגמי "ג'או" הספורטיביים, בנפחי 300 ו-400 סמ"ק, שמחיריהם נעים בין 33,000 ל-38,000 שקל. עבור דגם ה-400 מדובר במחיר אטרקטיבי במיוחד בהשוואה לדגמי ה-400 היפניים, שמחיריהם באזור 45,000 שקל. שני הדגמים הללו מרשימים בעיצובם, אם כי מוקדם כמובן לשפוט לגבי האיכות. שיווקם יחל כאן בעוד כחודש, יחד עם דגמי ה-125 היותר יקרים. יש לציין כי כל אלו מיוצרים בצרפת.
בפברואר ישלימו את היצע פיג'ו בישראל דגמי המנהלים סאטליס 400 ו-500, קטנועים גדולים ומאובזרים שגם הם מוצעים במחירים מענינים – גרסת ה-500 תמכר בפחות מ-42,000 שקל. יש בהחלט סיכוי לדגמים אלו להותיר את חותמם בצד העליון של השוק. כל הכלים מדגמי ה-125 ה"צרפתים" ומעלה מוצעים גם עם מערכות ABS כאופציה.