ווקסהול VXR
הנה סיבה אחת טובה להחזיר את המנדט הבריטי לארץ ישראל: ווקסהול, המותג הבריטי של ג'נרל מוטורס, אימץ לחיקו את מכונית השרירים האוסטרלית הולדן HSV GTS (אף היא מתוצרת GM), והיא תשווק בבריטניה תחת השם ווקסהול VXR. ולמי שלא מכיר, נציין כי מדובר במכונית סדאן גדולה ושרירית במיוחד, עם מנוע V8 שמגיע היישר משברולט קורבט.
ה-VXR החדשה לא מציעה עיצוב מושך במיוחד, אבל היא תספק ביצועים מרשימים: מנוע ה-LS3 של שברולט, בנפח 6.2 ליטר, מספק 431 כ"ס ו-56 קג"מ ומאיץ את המרכב הגדול מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. כל זאת במכונית ארבע דלתות גדולה יותר ממרצדס E קלאס: אורכה עומד על 499 ס"מ, והרוחב על 190 ס"מ.
ווקסהול תציע את המכונית עם תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. לשיפור היכולת הדינמית, מערך המתלים שודרג בהשוואה לדגם הקודם, ומציע כעת מתלים מתכווננים, טכנולוגיה שמגיעה אף היא מהקורבט.
ה-VXR תשווק בבריטניה במחיר שמתחיל ב-49,500 פאונד (כ-280,000 שקל), נמוך משמעותית ממתחרותיה העיקריות, כמו ב.מ.וו M5 ומרצדס E63 AMG. לישראל היא כמובן לא תגיע, אבל הפעם נדמה שצרת רבים, חצי נחמה: ווקסהול VXR מוצעת רק עם הגה ימני, מה שאומר שגם באירופה לא יזכו לקבל אותה.