הרכב מנצח: ווטל (מימין) ושומאכר יחד עם אנדי פריו מהנבחרת הבריטית
בסוף השבוע הנוכחי מתקיימים אירועי ה-Race of Champions המסורתי, אשר השנה נערך בדיסלדורף שבגרמניה. זו הפעם ה-23 שמתקיים אירוע רב-לאומי ידידותי זה, פרי יוזמת נהגת הראלי לשעבר מישל מוטון ופרדריק יונסון. הפעם השתתפה מוטון עצמה בנהיגות-הראווה על המסלול, שכללו בין היתר הופעות של הבוגאטי ויירון גראנד-ספורט וגומפרט אפולו. מוטון עלתה על המסלול עם אודי קוואטרו S1, מכונית הראלי המהוללת שהביאה את הנהגת קרוב מאד לתואר אליפות עולמית – אבל הפעם הענינים התגלגלו אחרת, תרתי משמע: באחת הפניות עלתה מוטון על אבני השפה בצד הפנימי של המסלול, וגלגלה את המכונית יקרת-הערך. האירוע המביך הסתיים ללא פגיעה כלשהי, למרבה השמחה.
אתמול נערכו תחרויות "גביע האומות", בהן מייצגים שני נהגים כל מדינה (או איחוד מדינות) ומנהלים דו-קרב לאומי בשיטת הטוב מ-3 מירוצים. לשלב חצי הגמר עלו נבחרת גרמניה בהרכב סבסטיאן ווטל, אלוף העולם הטרי בפורמולה 1, ומיכאל שומאכר, אשר גברה ללא בעיות על נבחרת בנלוקס בהרכב אלמוני יחסית; בחצי הגמר השני נערך קרב מסקרן בין נבחרת בריטניה, עם נהגי מכוניות התיור אנדי פריו וג'ייסון פלייטו, לבין נבחרת צרפת בהרכב סבסטיאן לואב ואלן פרוסט הוותיק. גם כאן הסתיים הקרב בתוצאה 2:0, לטובת הבריטים.
לשלב הגמר, אם כן, עלו גרמניה ובריטניה. במירוץ הראשון גבר שומאכר על פלייטו, במירוץ השני הצליח פריו להשוות את התוצאה בנצחון על ווטל, ובמירוץ השלישי והקובע שנערך בין שני המנצחים הצליח שומאכר להקדים בפער זעיר את פריו – וגרמניה זכתה בגביע האומות בפעם הרביעית ברציפות (!), הפעם מול קהל ביתי.
היום יערכו התחרויות על גביע הנהגים. אנו מבטיחים לעדכן.