פיאט דובלו החדשה
חברת סמל"ת, יבואנית פיאט, החלה בשיווק פיאט דובלו החדשה, קצת יותר מחצי שנה לאחר שזה נחשף בתערוכת ז'נבה. המסחרית החדשה של פיאט, שמחליפה דגם שנמכר בצורה מוצלחת, נחתה לאחרונה בארץ ושמרה על מחיר תחרותי. היא תוצע עם שני מנועי דיזל: 1.3 ליטר 90 כ"ס ו-1.6 ליטר עם 105 כ"ס. שתי הגרסאות יגיעו באותה רמת אבזור ומחיריהן יהיו קרובים באופן מפתיע: 130,000 שקל ל-1.3 (דומה לדגם היוצא) ו-135,000 שקלים ל-1.6. הפער נראה קטן, במיוחד בהתחשב בכך שהגרסה החזקה משודכת לתיבת שישה הילוכים לעומת חמישה ב-1.3. לפחות על הנייר, הפער בביצועים מהותי עם האצה למאה ב-13.4 שניות ב-1.6 לעומת 14.9 שניות ב-1.3. כמו בהרבה דגמים חדשים של פיאט, גם הדובלו יצויד במערכת עצור-סע לחסכון בדלק.

הדובלו יוצע ברמת אבזור גבוהה, שתכלול בנוסף לשתי דלתות צד מקוריות גם בקרת אקלים עם פיצול לאחור, מערכת שמע מקורית, מערכת לסיוע בזינוק (מחזיקה את הבלמים למניעת התדרדרות לאחור) וארבע כריות אוויר.
פיאט דובלו החדשה הגיעה לישראל
צילום: מנהל
גרסת שבעה מושבים תגיע בהמשך
בהמשך הדרך צפויות להגיע אלינו שתי גרסאות מעניינות ביותר: דובלו עם שבעה מקומות, וגרסה רובוטית (חמישה הילוכים) שתשודך למנוע ה-1.3 ליטר עם 90 כ"ס. זה אמור לקרות במהלך הרבעון הראשון של 2011, כאשר השאיפה של סמל"ת היא להביא את גרסת שבעת המקומות רק עם תיבה רובוטית (ואולי ברמת גימור גבוה יותר).

עד סוף השנה מצפים בסמל"ת למכור 100 יחידות, כאשר הקצב השנתי המשוער הוא 500 לשנה (דומה לדגם היוצא). עם הצטרפות הדובלו למבחר, סמל"ת תהיה בעלת מבחר המסחריות הקטנות העשיר ביותר בישראל, שכן היא מוכרת היום גם את פיאט פיורינו שהגרסה הרובוטית שלו עולה 120,000 שקל.