קיה ספורטאז' החדשחברת טלקאר, יבואנית קיה, השיקה הבוקר (ב') את הספורטאז' החדש עם יומרות גבוהות וכוונה ברורה לעשות עוד צעד קדימה בביסוס המותג הקוריאני בשוק המקומי. "בשנתיים האחרונות תחום הפנאי היה פלח השוק עם הגידול המשמעותי ביותר מבחינת מכירות", אומר ירון לנדה, מנהל המכירות של המותג, ולכן בטלקאר מצפים למכור בין 1,200 ל-1,500 מכוניות בשנה. מדובר בעליה משמעותית לעומת מכירות קיה ספורטאז' היוצא (כ-500 בשנה האחרונה והלא מלאה שלו), שהגיע אלינו רק בסוף ימיו. לפי אנשי קיה, המגבלה האמיתית היא כרגע בעיות האספקה, ממנה גם סובל יונדאי ix35 (האח התאום).

הפעם, בניגוד לעבר, מגיע אלינו הספורטאז' מיד אחרי השקתו העולמית. הוא יוצא לדרך בארץ בגרסאות הבנזין כאשר גרסת הדיזל תגיע בהמשך. לעת עתה, בקיה בחרו להתמקד במנוע בנזין אחד – 2.0 ליטר 163 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה – וזאת בניגוד ליונדאי המביאה גם את מנוע ה-2.4 ליטר. לפי לנדה, הוחלט שלא להביא את גרסת ה-2.4 ליטר, כי מחירה יהיה קרוב מדי לזה של הסורנטו.
מבחינת רמות הגימור קיה ספורטאז' יוצא לדרך בשלוש רמות: EX ו-LX להן הנעה קדמית, ופרמיום עם הנעה כפולה. שלא במפתיע, מחיר הגרסה הבסיסית דומה מאוד לזה של האח מבית יונדאי – 157,000 שקל. גם האבזור דומה. גרסת ה-LX המצוידת יותר (בקרת אקלים, גג פנוראמי נפתח) שעולה 167,000, זולה מהמקבילה של יונדאי אך שונה באבזור. גרסת ההנעה הכפולה המצוידת תעלה 184,000 שקל ותכלול ריפודי עור, מפתח חכם ותפעול חשמלי למושב הנהג (גם כאן עם מחיר מעט נמוך מיונדאי ויותר אבזור). בכל הגרסאות יוצעו מערכות בקרה לנסיעה במורד (לפנים ולאחור), שש כריות אוויר, ומערכת שמע מקורית.
לנדה מעריך שכמו שקורה בתקופה האחרונה בתחום הפנאי, גם בקיה הרוב המכריע של הקהל יעדיף לרכוש את גרסת ההנעה הקדמית ועל כן ההתמקדות שלהן בגרסאות אלה.
גרסת הדיזל (2.0 ליטר, 184 כ"ס) צפויה להגיע בתחילת שנה הבאה, ותוצע עם הנעה כפולה וברמת גימור EX בלבד. מחירה צפוי לעמוד על כ-195,000 שקל.