סיטרואן C1 (אחות תאומה לפיג'ו 107) במבחן ריסוק. לא בטוחה לכבדי-משקל?
האם פיג'ו 107 לא מסוגלת להגן על נוסעים כבדי-משקל? כך טוען עו"ד במשפט שמתקיים בימים אלה בבריטניה, בעקבות תאונת דרכים בה נהרגה נהגת פיג'ו 107 שהתנגשה ברכב אחר. התאונה נגרמה לטענת פיג'ו עקב אירוע בריאותי שעברה נהגת ה-107, והוביל אותה לסטות מהנתיב. נהג הרכב בו התנגשה ההרוגה, נפצע באורח קל יחסית. לפי אנשי מקצוע שבחנו את התאונה, הפגיעה בנהגת ההרוגה הייתה חמורה מהצפוי במהירות בה התרחשה התאונה, ברכב עם אמצעי הגנה כמו חגורות בטיחות עם קדם-מותחנים וכריות אוויר.
עו"ד משפחת ההרוגה שאל במשפט את נציג פיג'ו, האם היצרנית בוחנת את בטיחות ה-107 עבור נוסעים שמשקלם גבוה מ-78 ק"ג, משקלה של בובת ריסוק תקנית. הנהגת שנהרגה שקלה כ-102 ק"ג. תגובת פיג'ו הייתה שה-107 לא נבחנה עם בובה במשקל כזה, מה שלטענת עורך הדין עשוי להצביע על כך שה-107 לא מגינה על נוסעים כבדי משקל.

בפיג'ו אומרים בתגובה כי מבחן הריסוק מבוצע בהתאם לתקן האירופי, וכי בובת הריסוק תקנית אף היא, ואמורה לדמות את האדם הממוצע. כמו כן, הצרפתים טוענים כי התאונה נגרמה עקב אירוע בריאותי שעברה ההרוגה, וכי אופי התאונה – פגיעת רכב קטן במכונית גדולה יותר (אופל וקטרה) – הגדיל את עוצמת הפגיעה בנהגת.