מימין לשמאל: אטרן, אלאן, אליז, אספרי, עילית
יצרנית מכוניות הספורט לוטוס הפתיעה בפריז, עם הסתערות מחודשת על תחום האקזוטיקה באמצעות לא פחות מחמש(!) מכוניות חדשות. בהן יורשת לאספרי המיתולוגית וחזרתם של שמות היסטוריים נוספים דוגמת אלאן ועילית. האם מדובר בחזון בר הגשמה? קווין סמית', מנהל השיווק ודובר לוטוס: "התוכנית הגדולה הזו החלה עם הבוס החדש שלנו, דני בהר, שהיה לפני כן סגן נשיא בפרארי. בהר הוא איש פיננסי, והסכים לבוא רק אם פרוטון תציג מחויבות להצעיד את לוטוס קדימה.
"לדעתו חייבים להראות מחוייבות למותג באמצעות מבחר דגמים גדול. לצורך כך בהר הביא עימו מפרארי את המעצב דונאטו קוקו, ופרוטון (בעלת לוטוס, א.ש) הבטיחה להשקיע 1.2 מיליארד דולר".
ומה לגבי עלויות הפיתוח?
"מכיוון שיש לנו את הפלטפורמה המודולרית, יכולנו לבנות עליה חמש מכוניות מאוד שונות. החלק המרכזי נותר דומה, אבל תת-השלדות שמתחברות אליו משתנות בהתאם לצורך (מנוע קדמי-מרכזי או אחורי-מרכזי)".
והמנועים לתוכנית שוב יגיעו מטויוטה?
"כן, אבל לוטוס תשנה בהם כמעט הכל. ה-V8 של לקסוס יגיע אצלנו ל-8,500 סל"ד ו-550 כ"ס (ויש גם גרסת R עם 620 כ"ס א.ש.)".
למה לא להשתמש במנוע ה-V10 של ה-LFA?
"אותו הם שומרים לעצמם ולא מוכנים לתת לנו".

ולוח הזמנים: האספרי תוצג באביב 2013, האלן בסוף 2013, העילית (4.0 ליטר, V6 קדמי) באביב 2014, האליז החדשה (2.0 ליטר) ב-2015, והאטרן בעלת ארבע הדלתות (4.0 ליטר, V6 קדמי) ב-2015.
מאיפה מגיעה לוטוס סדאן?
"זה עוזר לצמצם את עלויות פיתוח העילית, וחוץ מזה הרי עשינו עם ווקסהול את הלוטוס קרלטון ועם פורד את הקורטינה (שתי דלתות אמנם), אז זה לא ממש רחוק מאיתנו".

ושלא יהיו לכם ספקות. ממש כמו בימים הטובים, האספרי מכוונת להתחרות בפרארי 458, בלמבורגיני גייארדו ובמקלארן MP4, אך לדברי סמית' היא תהיה הרבה יותר זולה. חלק מהמימון יגיע, כך מקווים בעלי הבית, מהסיטי העירונית שהוצגה אף היא. זו מכונית קטנה שלוטוס פתחה, ואשר עשויה להגיע לייצור במדי פרוטון.