מאזדה BT-50 החדש
מאזדה מציגה BT-50 חדש. דור שני לטנדר היפני הוצג בסוף השבוע בתערוכת סידני, אוסטרליה, ומציע עיצוב חריג בנוף הטנדרים, עם קווים חדים וספורטיביים, אך גם כאלה הנראים מעט מצועצעים בתמונות הרשמיות שפורסמו.
 
מאזדה BT-50 הוצג במקור בשנת 2006, והוא אח תאום לפורד ריינג'ר, שאף הוא הוצג בדור חדש בתערוכת סידני. השניים צפויים לחלוק את מרבית המכלולים המכניים, אם כי מבחינת עיצוב ההבדלים ביניהם גדולים למדי (בניגוד לדור הקודם). וכך, למרות שבמאזדה בחרו שלא לפרסם נתונים טכניים כלשהם, ניתן לשער שה-BT-50 יציע מפרט דומה לריינג'ר. זה האחרון יציע מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 150 כ"ס ו-38 קג"מ, או 3.2 ליטר עם 200 כ"ס ו-48.9 קג"מ. מנועים אלה מחליפים את מנועי ה-2.5 ליטר (143 כ"ס) ו-3.0 ליטר (156 כ"ס) בדור הקודם.
 
לפי הודעת פורד, הטנדר החדש יהיה גדול מבעבר, ויציע "מיטה" (תא מטען) גדולה מבעבר, עם אורך של 155 ס"מ, גובה של 51 ס"מ ורוחב של 156 ס"מ (10 ס"מ יותר מבעבר). בסיס הגלגלים יעמוד על 322 ס"מ (22 ס"מ יותר מה-BT-50/ריינג'ר הקודמים), וגם מרווח הגחון צמח מ-21 ל-23 ס"מ.
 
צילום: מנהל 
האח התאום, פורד ריינג'ר
 
עוד נמסר כי כל הגרסאות יצוידות בבקרת יציבות, מה שיאפשר את שיווק ה-BT-50 החל בינואר 2011. לפי תקנות משרד התחבורה, כל רכב נדרש להצטייד בבקרת יציבות החל מינואר 2010, למעט מסחריות להן ניתנה ארכה עד ינואר 2011. ארכה זו היא שאיפשרה את המשך שיווק הטנדרים ללא בקרת יציבות, ובסופה צפויים חלקם לעזוב את ישראל לטובת דגמים חדשים.