אודי קוואטרו"לפני שלוש שנים כשהגעתי לאודי הייתה לי ארוחת ערב עם רופרט סטאדלר (יו"ר אודי, א.ש) והוא שאל אותי מה אפשר להוסיף למבחר? ואמרתי לו 'לעשות קוואטרו חדשה'. אז הוא אמר 'תנסה'". כך מספר וולפנג אגר, ראש מחלקת העיצוב של אודי. "בשבילי לעשות את הקוואטרו זה חלום. לדוד שלי הייתה קוואטרו, זו הייתה אחת המכוניות הראשונות עליהן נהגתי וזה היה כיף.

"הרעיון היה להציע את הקוואטרו של העתיד. עם אותה נוסחה של שנות השמונים: קומפקטית, קלה, מנוע חמישה צילינדרים, הנעה כפולה. רצינו לעשות זאת הכי טהור ולראות מה ניתן לקחת מהמקור, ושיוכל להתפתח לעתיד".

אז מה אומרת מכונית התצוגה על העתיד שלכם?
"החרטום מראה את העתיד של משפחת הספורט, הקורה האחורית מתכתבת עם העבר ויכולה להתאים למכוניות הסדאן שלנו, העיצוב האופקי של הפנסים האחוריים יגיע גם הוא. הקורה הקדמית יותר זוויתית ופחות מעוגלת ממה שאנחנו עושים היום. זה מכניס יותר כוח. גם הפנים נקי ופשוט יותר עם מעט מתגים, כמו פעם, אבל עם אווירה מודרנית.

"המכונית הזו גם מקפיצה אותנו למדרגה הבאה בתחום הפרימיום כי אם נייצרה היא תוצע במהדורה מוגבלת, בעבודת יד עם חומרים מיוחדים. הלקוח ירגיש זאת".

עד כמה הסתכלתם על הקוואטרו המקורית במהלך הפיתוח?
"הבטנו בה הרבה כדי להבין את הפרופורציות ואת התחושה הברוטאלית שאינה אלגנטית מדי".

האם זו קוואטרו רגילה או ספורט?
"זה באמצע. הספורט הייתה קצרה מדי והרגילה ארוכה. רצינו לקבל את האיזון הנכון, והעובדה שהסתנו את תא הנוסעים לאחור מוסיפה".