אופל אינסיגניהאז איך מתכוונת אופל להסתער על השוק המקומי, ולמכור כבר ב-2011 לא פחות מ-3,000 מכוניות? מהשיחות עם שלמה ואסי שמלצר, בכירי חברת שלמה, היבואנית החדשה, עולה תוכנית ממוקדת למדי. שלמה תצא לדרך כבר בחודש ינואר עם שלושה אולמות מכירה, הראשון ברחוב המסגר בתל-אביב, האחרים בחיפה ובראשון-לציון. במהלך השנה, מספר האולמות יוכפל לכל הפחות. חלק מ-90 מוסכי רשת אוטו-קלאב של הקבוצה, ייבחר לשמש כמרכזי השירות של אופל.

המכונית החשובה בהסתערות אופל על ישראל, תהיה האסטרה החדשה. המכונית מתבססת על פלטפורמת הדלתא 2, שמשמשת גם את שברולט קרוז (כולל בסיס הגלגלים הארוך – 268.5 ס"מ). הפעם שופע המבחר אופציות לתיבות שישה הילוכים אוטומטיות (המוכרות אף הן מהקרוז). אלינו היא תגיע גרסת 1.6 ליטר (115 כ"ס) עם המנוע של, ניחשתם נכון, הקרוז. תהיה גם גרסת 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס). מנוע ה-1.6 ליטר טורבו (180 כ"ס) לא יגיע. המחירים יעמדו בין אלה של המתחרות הרגילות (מאזדה 3 ופורד פוקוס) לאלה של פולקסווגן גולף ופיג'ו 308. האסטרה תוצע גם בגרסת הסטיישן הנאה.

גרסת ארבע דלתות (סדאן) חדשה לאסטרה תגיע באמצע השנה הבאה, ושמועות מדברות על אפשרות לשימוש בשם נפרד (אולי אסקונה?). רמז למראה ניתן לקבל מהאחות הסינית, ביואיק אקסל. מידות בסיס הגלגלים דומות לאלה של הקרוז והאסטרה, והמכונית נראית תפורה לארץ.

האינסיגניה, שהציתה את המהפך של אופל בעולם כאשר הוצגה ב-2008, תגיע בגרסאות סדאן (ארבע דלתות), ליפטבק (חמש דלתות) וסטיישן. בשלמה שואפים להביא גם את גרסת ה-OPC החזקה, לה מנוע 2.8 ליטר מוגדש עם 325 כ"ס. לאינסיגניה האוטומטית מנוע 2.0 ליטר-טורבו עם 220 כ"ס, מה שאומר שהיא תתחרה בפולקסווגן פאסאט בצד היקר של השוק (איזור ה-200,000 שקלים). בשלמה מאמינים שהמראה והאבזור הנדיב ימשכו את הלקוחות.

בשלב השני של חדירת אופל צפויים להגיע המריבה, מיקרו-ואן בעל דלתות אחוריות הפוכות, והאנטרה שמבוסס על שברולט קפטיבה. ברשימת הקניות נמצאת גם האגילה, שמבוססת על סוזוקי ספלאש ומיוצרת על-ידי היפנים בהונגריה.

ומה עם גרסאות ה-OPC הספורטיביות? מלבד האינסיגניה, בשלב זה עדיין לא ידוע מה יעלה בגורלן, אך בשלמה מסבירים כי יכנסו לתחום רק אם יזהו ביקוש.

בצד המסחרי, אופל תחזיר לישראל את הוויווארו, האח התאום של רנו טראפיק, ותוסיף גם את המובאנו, אחיו התאום של רנו מאסטר. שניהם תוכננו ומיוצרים על ידי רנו. הקומבו, שמתחרה באירופה ברנו קנגו וסיטרואן ברלינגו, לא תגיע לישראל.