הרעיון מאחורי המכונית הזאת, כך מסבירה פיג'ו בהודעה לעיתונות, היה ליצור מכונית-קונספט שתסמל ותחגוג את 200 שנות קיומה של חברת פיג'ו. לפניח שאתם מרימים גבה אז לא, כמובן שלא מדובר ב-200 שנות ייצור מכוניות. אפילו האופניים הנושאים את השם המוכר הזה עוד לא נולדו אז. אבל לכו 200 שנה לאחור ותגלו שאי-שם בתחילת המאה ה-19 רכשה משפחת פיג'ו מפעל דגנים והסבה אותו לבית חרושת למוצרי פלדה.
אבל אנחנו לא מדברים על ההיסטוריה היום אלא על העתיד, וצורה אפשרית אחת של העתיד הזה מוצגת לנו על-ידי פיג'ו בדמות ה-EX1: רודסטר דו-מושבים עתידנית בהחלט, חשמלית למהדרין – וכזאת שבאמת נוסעת, לא סתם עיצוב חלול שנועד לתצוגה בלבד. ה-EX1, כך מתברר, כבר הספיקה לשבור מספר שיאי תאוצה למכוניות בעלות הנעה חשמלית, כולל מעמידה למרחק של קילומטר (ב-28 שניות בערך. מכוניות ספורט עכשוויות דוגמת פורשה 911 טורבו או למבורגיני גאייארדו עושות את זה משהו כמו 6-7 שניות מהר יותר). הביצועים הללו מושגים באמצעות צמד מנועים חשמליים, אחד לגלגלים האחוריים ואחד לקדמיים, שיחד מספקים 340 כ"ס (והנעה כפולה, כמובן). התאוצה המירבית עולה על 1G בקו ישר, אומרת פיג'ו. עד סוף השנה מתכננת פיג'ו לערוך בסין עוד נסיונו לשבירת שיאי מהירות חשמליים.
המעצבים העניקו ל-EX1 מבנה של טיפה (במבט מלמעלה), כאשר הגלגלים האחוריים קרובים זה לזה הרבה יותר מהמקובל – התוצאה נראית כמעט כמו כלי תלת-גלגלי. הממדים הקומקפטיים – גובהה של המכונית הוא 90 ס"מ בלבד ורוחבה 177 ס"מ בלבד עוזרים ליעילות האווירודינמית, כמו גם המשקל הקל בזכות מרכב הקרבון במבנה "חלת דבש". עוד מתאפיינת ה-EX1 בתצורת דלתות חריגה – הן נפתחות לאחור, יחד עם המושבים, לטובת גישה נוחה.
באופן מפתיע, ה-EX1 לא יועדה דווקא לתערוכת פריז והיא כבר מוצגת בימים אלו לראווה בשדרות שאנז-אליזה בפריז במסגרת האירוע המתמשך "ניידות חשמלית" שנפתח השבוע על ידי פיג'ו במסגרת השקת מכוניתה החשמלית הסדרתית, iOn. האירוע ימשך עד אמצע נובמבר.