מרצדס A קלאס אי-סל
מרצדס תחל בשבועות הקרובים בייצור גרסה חשמלית ל-A קלאס, המשפחתית הקומפקטית ששווקה בעבר בישראל. הדור השני, שלא הגיע אלינו, יזכה לגרסה שמכונה אי-סל (E-Cell, קיצור של תא חשמלי), עם טווח נסיעה של למעלה מ-200 ק"מ בתנאי מעבדה, כך לטענת מרצדס. רנו פלואנס Z.E, המכונית החשמלית הראשונה שתשווק בישראל על-ידי חברת בטר פלייס, מבטיחה טווח של 160 ק"מ בתנאים זהים.
האי-סל זהה בעיצובה ל-A קלאס הרגילה, אך במקום מנוע בנזין היא מצוידת במנוע חשמלי שמספק 68 כ"ס באופן רציף, ו-95 כ"ס באופן רגעי - בעיקר לצרכי עקיפה או האצה נמרצת. יחידת הכוח של האי-סל תספק כוח בהתאם למידת הטעינה של צמד מצברי הליתיום-יון, הממוקמים "בתוך" השלדה, בין רצפת תא הנוסעים לתחתית המרכב (תודות לטכנולוגיית "מרכב הסנדויץ'" של מרצדס). למצברים קיבולת משותפת של 36 קילו-וואט שעה.
האי-סל תוכל לנוע כאמור יותר מ-200 ק"מ בין טעינות, ותוטען משקע ביתי (שמונה שעות לטווח נסיעה של 100 ק"מ) או משקע טעינה מהירה (400V), שתארוך שלוש שעות לטווח של 100 ק"מ. מרצדס לא מספרת כמה זמן תארוך טעינה מלאה של המצברים. עם זאת, היא מציינת כי ניתן לתכנת את המיזוג שיצנן או יחמם את תא הנוסעים בזמן הטעינה, כדי לאפשר לנוסעים ליהנות מטמפרטורה נוחה בכניסה לרכב. כמו כן ניתן לקבוע כי הטעינה תתחיל בשעה מסוימת גם אם חיברתם את כבל הטעינה, וחובבי טכנולוגיה ישמחו לדעת שאפשר לבדוק את קצב הטעינה מרחוק, באמצעות אתר אינטרנט או בטלפון הסלולרי.
מרצדס מקדימה את רנו: מציגה חשמלית חדשה
צילום: מנהל
האי-סל תציע ביצועים סבירים לרכב חשמלי: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש יארוך 14 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-150 קמ"ש. זאת, במטרה לאפשר טווח נסיעה גבוה.
מרצדס תייצר החל מהשבועות הקרובים 500 יחידות של האי-סל, והן יימסרו ללקוחות נבחרים בתוכנית חכירה (ליסינג), שבסופה ישובו ליצרנית לבדיקות. כל המכוניות מיועדות לאירופה, ובעיקר לגרמניה, הולנד וצרפת.