מורגן איווה-GT
לפני 10 שנים מורגן הציגה דגם חדש לחלוטין ראשון מזה 50 שנה, ובסוף השבוע התחוללה מהפיכה שנייה ביצרנית מכוניות הספורט: עיצוב חדש. אם האירו 8 שהוצגה בשנת 2000 הציגה עיצוב רטרו ברור שנשען על דגמי מורגן מאז שנות ה-50, הרי שהאיווה-ג'י.טי (EvaGT) הולכת צעד אחד קדימה, ולמרות שברור שמדובר במורגן, זהו עיצוב חדש ונועז מאי פעם.
האיווה-GT הוצגה באירוע מכוניות היוקרה הקלאסיות של פבל ביץ', קליפורניה. היא מכונית ראשונה של מורגן שמוותרת על יחידות תאורה עגולות מלפנים ועל קווים קלאסיים כמעט לגמרי, ובמקומם נעשה שימוש בעיצוב מחשב מתקדם וקווים חדים יותר. כל זאת, תוך שימוש במרכב עשוי מאלומיניום ובמנוע ב.מ.וו מודרני ומרשים.
אחרי 60 שנה: מהפיכת עיצוב במורגן
צילום: מנהל
מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת 3.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו, המוכרת בין היתר מב.מ.וו 535i הקודמת. במורגן בחרו את הגרסה כפולת המגדשים, אם כי בב.מ.וו החליטו לעבור בינתיים למגדש בודד. בכל מקרה, ההספק והמומנט מרשימים: 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ, מספיק כדי להאיץ את האיווה-GT מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות. המהירות המרבית, בין היתר תודות למרכב האווירודינמי, עומדת על 273 קמ"ש.
מורגן תציע את האיווה-GT עם תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, ועם הנעה אחורית. בשלב זה מדובר עדיין באב-טיפוס, ואנשי היצרנית מבטיחים לעדכן בשלבי הפיתוח עד להשקה הרשמית בשנת 2012. בכל מקרה, אחרי 60 שנה של התבססות על דגמי ה-4/4 והפלוס4 הקלאסיים, את תשומת הלב המלאה שלנו הם קיבלו.